۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
عملیات اجرایی فاز یک پتروشیمی کیان با فرمان رئیس جمهور آغاز شد
در عسلویه؛

عملیات اجرایی فاز یک پتروشیمی کیان با فرمان رئیس جمهور آغاز شد

بوشهر - رئیس جمهور در یک ارتباط زنده ویدئویی، فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز یک پتروشیمی کیان در عسلویه را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ رئیس جمهور ظهر دوشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با محل آغاز عملیات اجرایی فاز یک پتروشیمی کیان در عسلویه اظهار داشت: میدان پارس جنوبی یک میدان مشترک بین ایران و قطر است که تعلل در برداشت باعث می‌شود تا طرف مقابل برداشت بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی خاطرنشان کرد: تا قبل از این دولت میزان برداشت گاز ما نصف برداشت قطری‌ها بود که با تلاش‌های صورت گرفته اکنون برداشت ایران بیشتر شده است.

وی به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: تاکید ویژه‌ای بر توسعه صنایع پتروشیمی داریم ولی باید در حوزه صنایع پائین‌دستی پتروشیمی تلاش بیشتری داشته باشیم و سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش یابد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: توسعه طرح‌های پائین‌دستی علاوه بر نقش مهمی که در اشتغال‌زایی خواهد داشت، می‌تواند باعث افزایش صادرات و ارزآوری شود.

در این مراسم عملیات اجرایی ساخت طرح پتروشیمی کیان آغاز شد.

این مجتمع در سه قطعه زمین به مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ساخته خواهد شد که پس از بهره‌برداری کامل، بزرگ‌ترین مجتمع‌ پتروشیمی کشور و منطقه خواهد شد.

خوراک پتروشیمی کیان از پالایشگاه‎های گازی پارس جنوبی و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه تأمین می‌شود؛ ۹۰۰ هزار تن اتان، ۲۵۰ هزار تن پروپان، ۳۵۰ هزار تن بوتان، ۳۱۵ هزار تن +C ۳ و ۶۹۱ هزار تن +C ۵ در این طرح مصرف می‌شود.

شرکت پتروشیمی کیان در سال ۹۱ تأسیس شده و ۶۰ درصد آن متعلق به هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان و ۴۰ درصد هم متعلق به هلدینگ پتروفرهنگ است.

طرح پتروشیمی کیان در دوران ساخت برای ۳۱۰ هزار نفر ماه و در دوران بهره‌برداری برای ۷۰۳ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۷۶٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha