۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
تولید و صادرات کیسه های نانوزیست صنعت سیمان
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اعلام کرد

تولید و صادرات کیسه های نانوزیست صنعت سیمان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: تحول بزرگ در تولید و صادرات کیسه های نانوزیست تخریب پذیر صنعت سیمان ایجاد شد و در پی این تحول مدت زمان تجزیه کیسه های سیمان و در آینده ای نزدیک کیسه های آرد از ۴۰۰ سال به دو نیم سال کاهش می یابد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، رضا نقی پور اصل گفت: با موافقت اعضای مجمع صندوق اولین تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی این مجموعه به طرح تولید و صادرات کیسه های نانوزیست تخریب پذیر در صنعت سیمان اختصاص یافت.

وی در ادامه با اشاره به حجم میزان تولید این واحد صنعتی گفت: با اجرای این طرح سالانه بیش از ۵۰ میلیون تخته کیسه نانوزیست برای استفاده در صنعت سیمان کشور تولید می شود که در آینده ای نزدیک از این محصول در بسته بندی آرد نیز استفاده خواهد شد و با این میزان تولید از واردات کاغذ کرافت به ارزش ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال در سال جلوگیری می شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ادامه با اشاره به فواید زیست محیطی طرح یاد شده بیان کرد: با اجرای این طرح عمر تجزیه کیسه ها در طبیعت از ۴۰۰ سال به دو و نیم سال کاهش می یابد که این مسئله کاملا منطبق با ابلاغیه شورای عالی محیط زیست، دستور معاون رئیس جمهور و قانون مدیریت پسماند و سند آسیب شناسی کلانشهرها در بخش محیط زیست می باشد که استفاده از آن در صنعت سیمان موجب ایجاد تحول بزرگ در افزایش کیفیت بسته بندی با استفاده از محصولات نانو، جلوگیری از ضایعات و کاهش۶۰ درصدی هزینه بسته بندی سیمان نسبت به کاغذ کرافت می شود.

نقی پور اصل اضافه کرد: از دیگر ویژگی های این محصول ضدآب بودن و ارزان تر بودن آن می باشد همچنین اجرای این طرح برای جلوگیری از احتکار سیمان که بعضا توسط برخی از سودجویان انجام می شود.

وی اصل کاهش ۲۰ درصدی استفاده از مواد شیمیایی با جایگزینی مواد معدنی و همچنین جهش صادرات در صنایع پلیمری پایین دستی پتروشیمی، جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده مواد پتروشیمی را از مزایای استفاده این محصول در صنایع پتروشیمی دانست.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در پایان با اشاره به اشتغالزا بودن طرح مذکور گفت: با اجرای این طرح در فاز نخست برای ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

گفتنی است که گروه صنعتی یاران ساختار آذر تولید کننده و صادر کننده کیسه های نانوزیست تخریب پذیر صنعت سیمان در سال ۱۳۷۴ با هدف تولید انواع گونی های پلی پروپیلن در شهرک صنعتی سلیمی استان آذربایجان شرقی تاسیس شد و با ورودی به بازار های بین المللی توانست نام خود را به عنوان یکی از تولید کنندگان این عرصه در منطقه تثبیت کند.

کد خبر: ۷٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha