۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
احداث تصفیه خانه آب شرب ملایر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد:

احداث تصفیه خانه آب شرب ملایر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه

همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بابیان اینکه تصفیه خانه آب شرب در پایین دست سد «کلان» ملایر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه ساخته شده است، گفت: این تصفیه خانه به طور متوسط ۳۸۰ لیتر در ثانیه آب را برای شهر ملایر تصفیه و تامین می‌کند.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار از تکمیل تصفیه خانه آب شرب شهر ملایر خبر داد و با بیان اینکه این پروژه هفته جاری افتتاح خواهد شد، افزود: در حال حاضر آبرسانی به ملایر با ۲۷ حلقه چاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای افق ۱۴۱۵ و برای جمعیت حدود ۳۳۰ هزار نفری ملایر نیاز آبی ۳۰ میلیون متر مکعب پیش بینی و مقرر شد ۱۲ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از طریق سد کلان و خط آبرسانی تامین شود، اظهار کرد: سد کلان ملایر با مساحت حوزه آبریز ۳۸۴ کیلومتر مربع و طول دریاچه ۴۹۰ متر با حجم مخزن ۴۵ میلیون متر مکعب ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب پشت سد کلان ملایر قرار دارد؛ اضافه کرد: ۷۵۸ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل این سد هزینه شده و طبق برنامه ریزی ها ۲۲ میلیون متر مکعب آب را تنظیم خواهد کرد.

ستوده ادامه داد: این ۲۲ میلیون متر مکعب شامل ۱۲ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز شهر ملایر و روستاهای مسیر، نیم میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شهرک صنعتی سهند، چهار میلیون متر مکعب حق آبه کشاورزی پایین دست و ۵.۵ میلیون متر مکعب حقابه محیط زیست است.

وی گفت: تصفیه خانه آب شرب در پایین دست سد کلان ملایر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه ساخته شده و به طور متوسط ۳۸۰ لیتر در ثانیه را برای شهر ملایر تصفیه و تامین می کند.

مدیرعامل آب‌ منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: حدود ۲۶۵ لیتر از ۳۸۰ لیتر در ثانیه برای مخزن پیش بینی شده پشت سپاه است که ۸۰ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز شهر ملایر را تامین می کند و ۱۱۵ لیتر آن نیز برای مخزن «پیر ویلان» است.

ستوده بیان کرد: ساخت تصفیه خانه آب ملایر با قیمت اولیه ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و به روش BOT در دستور کار قرار گرفت اما این طرح با هزینه کرد دو هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

ستوده اظهار کرد: ۱۲ میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز شهر با اجرای ۳۸ کیلومتر خط آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر منتقل می شود.

کد خبر: ۷۶٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha