۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
دستورالعمل‌های محدودیت سفرهای نوروزی ابلاغ می‌شود
وزیر میراث فرهنگی:

دستورالعمل‌های محدودیت سفرهای نوروزی ابلاغ می‌شود

مونسان، وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: در صورت موج چهارم کرونا محدودیت‌هایی برای سفرهای انبوه شخصی در تعطیلات نوروزی در ستاد ملی مقابله با کرونا پیش بینی شده است که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

به گزارش بازار، علی اصغر مونسان در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری دریایی با اشاره به اینکه در سفرهای نوروزی در قالب تورهای گردشگری و اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز نگرانی نداریم افزود: بزرگترین نگرانی‌ها در سفرهای انبوه شخصی است که مدیریت چندانی در شکل سفر، مقصد و مکان اقامتی آن وجود ندارد بنابراین پیشنهادهایی برای مدیریت این نوع سفرها در ستاد ملی کرونا پیش بینی شده است که اعلام خواهد شد.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های پیش بینی شده هیچ کس حق ندارد امکانات شخصی خود را به اقامتگاه مسافران تبدیل کند بنابراین اقامت مسافران در مراکز غیرگردشگری ممنوع است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: در دستورالعمل‌هایی که به مدیران استانی ابلاغ شده ایجاد چادر و اقامتگاه در شهرها ممنوع است.

مونسان افزود: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در ناوگان هوایی ۶۰ درصد ظرفیت و در اتوبوس و قطار نیز شکل قرار گرفتن مسافران به صورت شطرنجی است و در سفرهای هوشمند تعداد پذیرش مسافر پیش بینی شده است.

وی گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری بسیار سختگیرانه و به مدیران این مراکز ابلاغ شده است که در بازدیدهایی که داشتیم این موارد به طور کامل رعایت می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را در اختیار شورای جهانی گردشگری قرار دادیم و این شورا نیز آن را در جهان منتشر کرده است.

کد خبر: ۷۶٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha