۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
ثبت نام ۱۶۰۰ واحد صنفی، فروشگاه زنجیره ای و تعاونی در سامانه توزیع کالای اساسی خراسان رضوی
خزانه‌دار اتاق اصناف ایران خبر داد

ثبت نام ۱۶۰۰ واحد صنفی، فروشگاه زنجیره ای و تعاونی در سامانه توزیع کالای اساسی خراسان رضوی

بنانژاد، خزانه‌دار اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان رضوی گفت: ۱۶۰۰ واحد صنفی، فروشگاه زنجیره ای و شرکت تعاونی در سامانه توزیع کالاهای اساسی خراسان رضوی ثبت نام کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، خزانه‌دار اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان رضوی گفت: با مصوبه تنظیم بازار استان خراسان رضوی، سامانه‌ای جهت توزیع کالاهای اساسی تدارک دیده‌ایم که به زودی رونمایی می‌شود و تا به امروز ۱۶۰۰ واحد صنفی، فروشگاه زنجیره‌ای و شرکت تعاونی در خراسان رضوی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

محمود بنانژاد در خصوص سامانه توزیع کالاهای اساسی استان خراسان رضوی بیان کرد: با رونمایی از این سامانه از این پس، کالاهای تنظیم بازار که در واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های تعاونی عرضه می‌شوند از طریق این سامانه توزیع خواهند شد.

وی افزود: حلقه‌های مختلفی در این سامانه تعریف شده است. به طور مثال در این سامانه انبار اولیه تعریف شده است. در مرحله بعد، مباشران تعیین شده، کالا را از آن انبار تحویل می‌گیرند. بلافاصله موجودی مباشر در سامانه ثبت شده و قابل مشاهده خواهد بود. مباشر کالا را بین خرده فروشان توزیع می‌کند و اطلاعات را در سامانه ثبت می‌کند. به این ترتیب مشخص می‌شود که کدام خرده‌فروش چه مقدار و از کدام کالا دریافت کرده است. خرده فروشان نیز از مصرف کننده نهایی که کالا را خریداری کرده‌اند، کد ملی و شماره تلفن همراه گرفته و در سامانه ثبت می کنند.

بنانژاد تصریح کرد: بازرسان صنفی نیز به طور تصادفی با مصرف‌کنندگان نهایی تماس می‌گیرند تا از صحت اطلاعات ثبت شده اطمینان یابند.
عضو هیات رئیسه و خزانه دار اتاق اصناف ایران تاکید کرد: این اقدام، منجر به رصد نحوه توزیع کالا می‌شود. تعدد واحدهای صنفی و پراکندگی آن‌ها در سطح شهر نیز موجب توزیع مناسب خواهد شد. از سوی دیگر از خریدهای هیجانی مثلا در مورد روغن نیز جلوگیری خواهد شد تا همه خانوارها بتوانند کالاهای اساسی را تهیه کرده و انبارهای خانگی ایجاد نشود.

کد خبر: ۷۶٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha