۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
مجلس رونق زیرساخت‌های کشور را با سهم ۳۸ درصدی صندوق توسعه از فروش نفت کلید زد
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

مجلس رونق زیرساخت‌های کشور را با سهم ۳۸ درصدی صندوق توسعه از فروش نفت کلید زد

بیگی نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: کارهای توسعه‌ای کشور به نحوه تسهیلات‌دهی صندوق توسعه ملی وابسته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، از آنجا که در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن علنی، سهم صندوق توسعه ملی از صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز به ۳۸  درصد رسید، هادی بیگی نژاد در تحلیل مصوبات نفتی مجلس، گفت: همانطور که از عنوان صندوق توسعه ملی مشخص است محل ذخیره درآمدهای ارزی کشور با هدف حمایت از بخش خصوصی است این حمایت به صورت پرداخت تسهیلات به واجدان شرایطی است که برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنند اما این صندوق باید ورودی داشته باشد تا بتوان آن را به پروژه‌های توسعه‌ای اختصاص داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای توسعه‌ای کشور به نحوه تسهیلات‌دهی صندوق توسعه ملی وابسته است، ادامه داد: به‌عنوان مثال ساخت پالایشگاه، پتروپالایشگاه، نیروگاه، فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی نیازمند این است که صندوق توسعه ملی به اندازه کافی بودجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی زیربنای کشور را تقویت می‌کند، افزود: باید ۲۰ درصد فروش نفت تا سقف یک میلیون بشکه باید به صندوق واریز شود و بیش از یک میلیون ۳۸ درصد آن واریز شود، لذا مجلس برای پاسخگویی به دغدغه مقام معظم رهبری و جلوگیری از افزایش هزینه‌های جاری کشور که تورم را به دنبال دارد به این مهم رای مثبت دارد تا از صندوق توسعه ملی خلاف قانون برداشت نشود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: قسمت عمده فروش نفت بیش از یک میلیون بشکه یا باید سهم صندوق یا صرف استرداد بدهی‌های دولت به صندوق شود لذا دیگر پولی دست دولت نمی‌ماند که آن را صرف امور اجرایی و افزایش بیش از نیاز در حوزه حقوق و دستمزد کند و درآمدهای دولت به سمت فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای سوق داده می‌شود. /

کد خبر: ۷۶٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha