۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
اقتصاد دانش بنیان ما باید متکی بر تولید ملی باشد
رئیس جهاد دانشگاهی:

اقتصاد دانش بنیان ما باید متکی بر تولید ملی باشد

طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در آینده نزدیک در حوزه فنی و مهندسی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌های پزشکی شاهد ارائه دستاوردهای جدید علمی و فناورانه هستیم.

به گزارش بازار، حمیدرضا طیبی در افتتاح فاز نهایی جامع مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان در جمع خبرنگاران افزود: امروز با حضور دکتر سورنا ستاری سه طرح بزرگ فناورانه پژوهشکده رویان مربوط به جهاد دانشگاهی افتتاح شد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به حدی از سرآمدی در توسعه علم و فن آوران رسیده است که بتواند کارهای بزرگ علمی و فناورانه را با سرعت بسیار بالا انجام دهد به شرطی که منابع مالی مورد نیاز در اختیار ما قرار گیرد. قای طیبی تاکید کرد: خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از گذشته حامی جدی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بوده و امروز ما تلاش کردیم که نتایج این حمایت‌ها را شاهد باشیم.

وی افزود: در آینده نزدیک در حوزه فنی و مهندسی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌های پزشکی شاهد ارائه دستاوردهای جدید علمی و فناورانه هستیم.

طیبی گفت: ما هیچ مشکلی در کشور نداریم. اقتصاد ما یک اقتصاد دانش بنیان متکی بر تولید ملی و تولید ما متکی بر توسعه علم و فن آوران است به شرطی که حمایت‌ها شکل بگیرد.

وی با بیان درخواستی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: درخواستم این است که این اختیار به معاونت علمی و فناوری داده شود تا در زمینه کاربرد ورود پیدا کند چرا که وقتی ما از منابع ملی هزینه می‌کنیم باید در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: ۷۶٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha