۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
آخرین وضعیت سامانه دوم آبرسانی به اصفهان/ تونل سوم کوهرنگ ۵۳ درصد رشد فیزیکی دارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آخرین وضعیت سامانه دوم آبرسانی به اصفهان/ تونل سوم کوهرنگ ۵۳ درصد رشد فیزیکی دارد

اصفهان- میرمحمدصادقی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سامانه دوم آبرسانی اصفهان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود میر محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت سامانه دوم آبرسانی به استان اصفهان اظهار داشت: این سامانه دارای خط انتقال آب و تصفیه خانه است که می‌تواند بخش زیادی از بحران آب شرب در اصفهان را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اصفهان با کمبود پنج متر مکعب آب بر ثانیه مواجه هستیم، ابراز داشت: باید توجه داشت که تونل سامانه آبرسانی دوم به اصفهان با مساحت ۲۷ کیلومتر بهره‌برداری شده و خط انتقال آب آن نیز در حال ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای بهره برداری از خط اضطراری طرح دوم سامانه آبرسانی به استان اصفهان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ است، افزود: این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

سامانه دوم آبرسانی ۳.۲ متر مکعب نیاز آب اصفهان را برطرف می‌کند
وی با بیان اینکه خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی به اصفهان می‌تواند ۳.۲ متر مکعب کمبود آب این استان برطرف سازد، اضافه کرد: امیدواریم این طرح طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به بهره برداری برسد.

میرمحمدصادقی در خصوص آخرین وضعیت تونل سوم کوهرنگ نیز افزود: این طول دارای ۲۳ کیلومتر طول است که می‌تواند ۳۸۵ میلیون متر مکعب آب را را ارتفاع ۱۴۰ متر جابجا کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروچه تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ابراز داشت: بهره برداری از این پروژه نیز در راستای تامین آب استان اصفهان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

۵۵۰۰ حلقه چاه مسدود شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه برای ساماندهی وضعیت کمبود آب در استان اصفهان مقابله با برداشت‌های غیرمجاز را در دستور کار داریم، افزود: در این راستا بیش از پنج هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده و یک هزار و ۸۰۰ کنتور هوشمند نیز بر روی چاه‌ها نصب شد.

وی ساماندهی ۱۲۰ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده‌رود به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی وضعیت منابع آبی استان اصفهان اعلام کرد و گفت: این امر با همکاری کشاورزان اجرایی شده است.

کد خبر: ۷۶٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha