۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۲
صنایع منطقه آزاد اروند در مسیر تولیدات بهداشتی فعال شدند
کرونا همه را به خط کرد؛

صنایع منطقه آزاد اروند در مسیر تولیدات بهداشتی فعال شدند

آبادان - صنایع منطقه آزاد اروند به ویژه در حوزه الکل‌سازی و مواد ضدعفونی کننده این روزها به میدان آمده تا با افزایش میزان تولید، به مقابله با شیوع کرونا ویروس بپردازند پیام‌هایی مبنی بر نداشتن اقلام بهداشتی روی در داروخانه‌ها نصب نشود.

محمود نواصر، بازار: منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با وسعت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع و همجوار با کشورهای عراق و کویت است.

فعالیت شبانه‌روزی دو کارخانه الکل‌سازی و یک کارخانه مواد شوینده در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند(آبادان - خرمشهر) سبب شده تا حجم زیادی از نیازهای این منطقه، استان خوزستان و سایر نقاط کشور در راستای مقابله با ویروس ناخوانده کرونا رفع شود.

فعالیت ۲۴ ساعته الکل‌سازی

رضا صلبوخی، مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت الکل‌سازی تعاونی شماره یک خرمشهر با ظرفیت تولید روزانه ٥٠٠ عدد ژل ضدعفونی تیوپی دست، دو هزار بطری یک لیتری الکل و ١٠هزار لیتر الکل برای مصارف و تامین نیاز داروخانه‌ها و کارخانجات داروسازی و بیمارستان‌های کشور در راستای مقابله با کرونا ویروس به صورت دوشیفت درحال فعالیت است.

وی افزود: شرکت الکل‌سازی فن آوران اروند با ظرفیت ۲۲ هزار تن در روز به منظور تامین کارخانجات داروسازی و بیمارستان‌های کشور درحال فعالیت هستند.

مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: شرکت مواد بهداشتی و شیمیایی فخر خرمشهر هم در سایت صنعتی آبادان محلول ضد عفونی کننده را نیز به مرحله تولید رسانده و در سطح شهرستان و استان خوزستان درحال توزیع است.

صنایع در خط مقدم

صلبوخی در ادامه با بیان اینکه کارخانجات الکل‌سازی پاسخگوی نیازهای بهداشتی مردم هستند و از این بابت هیچ مشکلی در تولید نداریم، عنوان کرد: اختصاص ماشین‌های آتش نشانی جهت ضدعفونی کردن نقاط پر تردد شهرهای آبادان و خرمشهر از جمله اقدامات سایت صنعتی منطقه آزاد اروند است که در اختیار ستاد مبارزه و پیشگیری از کرونا ویروس قرار گرفته تا به کمک شهرداری‌ها برای گندزدایی و شستوشوی معابر پرتردد، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به توانمندی و ظرفیتی که در سایت صنعتی منطقه وجود دارد یک خودرو آمبولانس نیز در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان به منظور جا به جایی بیماران در این روزهای بحرانی قرار داده‌ایم.

مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد عنوان کرد: وجود کارخانجات تولیدی در راستای رفع نیازهای فوری منطقه به منظور مقابله با کرونا ویروس، نسبت به دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها یک ظرفیت مهم و ارزشمند است.

تولید آب «ژاول»

محسن علوی، مدیرعامل پتروشیمی آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پتروشیمی آبادان با درک وضعیت جاری مبنی بر اقدام همگانی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، با هماهنگی فرمانداری شهرستان آبادان مقدار چهار هزار لیتر آب «ژاول» غلیظ را به صورت روزانه برای ضد عفونی در سطح شهر در اختیار مدیریت پسماند شهری قرار می‌دهد.

وی افزود: این شرکت به عنوان یک وظیفه عمومی و انسانی در راستای کنترل شیوع ویروس (کووید-۱۹) همگام با تصمیمات وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دستورالعمل‌های صادره، این مقدار آب «ژاول» با غلظت بالا را روزانه در اختیار پسماند شهری قرار می‌دهد.

خط تولیدی ضدعفونی‌کننده

هدی مجیری، معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: درخواست‎ها و مدارک ارائه شده از شرکت‌های متقاضی مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه جلسه در خصوص بررسی راهکارهای چگونگی تأمین محصولات ضدعفونی‌کننده با توجه به شرایط موجود و انتشار ویروس کرونا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: پس از جمع‌بندی کلی با صدور مجوز دو کارخانه برای تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست موافقت شد که این دو خط تولیدی با ظرفیت‌های تولید روزانه چهار هزار و دو هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دست در شهرک صنعتی آبادان راه‌اندازی شدند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: محصولات تولیدشده در این دو کارخانه با شیشه‌های ۵۰۰ سی‌سی و بر پایه اتانول و افزودنی‌های مجاز آرایشی و بهداشتی است که پس از استفاده از آن‌ها نیاز به آبکشی دست وجود ندارد.

تامین الکل داروخانه‌ها

سید علی موسوی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: چهار واحد تولیدی موجود در منطقه که در بخش‌های مختلف تهیه مواد شوینده، ضدعفونی کننده، الکل و ژل دست فعالیت می‌کنند را بسیج کردیم تا در شیفت‌های پی در پی جوابگوی نیاز منطقه باشند در همین راستا از لحاظ تولید هیچ مشکلی در بخش الکل و مواد شوینده نداریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر الکل مورد نیاز داروخانه‌ها و واحدهای تولیدی که موادضدعفونی را تولید می‌کنند، در منطقه تأمین است.

بی دلیل نیست که در کشورهای توسعه یافته نگاه ویژه‌ای بر روی صنایع است و همواره با اعطای تسهیلات مناسب و حمایت‌های کلان باعث رشد و توسعه آن می‌شوند.

شاید عده ای به الکل‌سازی که به دلیل آلایندگی انتقاد می کردند، کمتر زمانی تصور داشتند این صنایع می‌توانند بزرگترین خدمت را به مردم داشته باشند. حال در این برهه به طور حتم این صنایع با خودباوری، بومی‌سازی و رونق تولیدات داخلی، می توانند سرباز جان برکف مردم شوند.

کد خبر: ۷٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha