۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۳ میلیون و ۵۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی در انتظار همسان سازی کامل| بررسی مجدد طرح در کمیسیون تلفیق، روزنه امیدواری
بازار گزارش می دهد

۳ میلیون و ۵۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی در انتظار همسان سازی کامل| بررسی مجدد طرح در کمیسیون تلفیق، روزنه امیدواری

طرح همسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بار دیگر در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس مورد بررسی قرار می گیرد تا مجلس و دولت با همراهی یکدیگر، منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی را فراهم کنند.

بازار؛ ایرج منصوری: بررسی مجدد این مساله حیاتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق نشان از اراده دولت و مجلس برای اجرای کامل این طرح برای همه مستمری بگیران به خصوص برای همه ۳ میلیون و ۵۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی در کشور است.

همگان اذعان دارند در سال های اخیر به علت تحریم های امریکا و کاهش ارزش پول ملی، قدرت خرید بازنشستگان و مستمری بگیران به کمتر از یک سوم و بیشتر کاهش پیدا کرده است و این مساله بازنشستگان را در معرض مشکلات عدیده ای در تامین معیشت زندگی آنان کرده است.

برای جبران کاهش قدرت خرید کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، ترمیم حقوق این اقشار کم درآمد جامعه ضروری است، لذا دولت در یک اقدام هماهنگ در اواخر سال ۹۷ بخشی از حقوق کارکنان خود را ترمیم کرد و مقرر شد که طرح همسازی سازی حقوق بازنشستگان را نیز در صندوق بازنشستگی کشوری عملی کند.

متعاقب این اقدام، دولت همسازی حقوق بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری را به مورد اجرا گذاشت و بیش از ۳۰ درصد مستمری بازنشستگان کشوری افزایش یافت.

اما برای همسازی  مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی منابع زیادی مورد نیاز بود و تامین اجتماعی با توجه به طلب های خود از دولت به تنهایی نمی توانست این طرح را اجرایی کند.

بدهی ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت
سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح همسازی سازی حقوق بازنشستگان خود نیازمند منابع مالی بود، لذا از دولت خواست برای اجرای این طرح تمام بدهی بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

با تلاش دست اندرکاران و مسئولان، دولت در بودجه سال گذشته توانست حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح برای سازمان تامین اجتماعی در نظر بگیرد، که بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان آن از محل واگذاری شرکت های دولتی به تامین اجتماعی بود.

در این خصوص «محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه روز  ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی گفت که برای متناسب‌سازی حقوق "۵۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم که ۱۸ هزار میلیارد تومان آن برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان لشکری و کشوری بود و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی. "

به گفته آقای نوبخت:« تمامی مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده شد، اما به دلیل یک مشکل قانونی فقط ۳۰ درصد مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.»

بر اساس بند "الف" ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید بدهی خود را به تامین اجتماعی تا پایان سال آینده پرداخت کند طرحی که معلوم نیست آیا دولت می تواند با پرداخت مطالبات تامین اجتماعی تسویه آن را عملیاتی کند یا نه؟

بر اساس بند "الف" ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید بدهی خود را به تامین اجتماعی تا پایان سال آینده پرداخت کند طرحی که معلوم نیست آیا دولت می تواند با پرداخت مطالبات تامین اجتماعی تسویه آن را عملیاتی کند یا نه؟

با توجه به وضعیت دشوار بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی با استفاده از منابع مالی خود مرحله نخست این طرح را برای مستمری بگیران خود اجرایی کرد و توانست بخشی از حقوق بازنشستگان خود را ترمیم کند و اجرای کامل آن را به علت نبود منابع مالی ادامه نداد.

از آنجا که تامین اجتماعی برای اجرای این طرح مصمم بود در ادامه تلاش سازمان تامین اجتماعی برای دریافت بدهی های خود از دولت به جایی نرسید و در این راستا اعتراض سراسری مستمری بگیران این سازمان درسراسر کشور آغاز شد.

بررسی مجدد لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق و روزنه امیدواری بازنشستگان
در بررسی مجدد لایحه بودجه ۱۴۰۰ که مجلس آن را به دولت عودت داده بود، دو طرف تصمیم گرفتند در مرحله تجدید نظر و رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۰، افزایش منابع مالی مورد نیاز همسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بار دیگر در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

متعاقب آن اواخر هفته گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی مجددا در این کمیسیون بررسی و سپس برای رای گیری به صحن مجلس فرستاده می‌شود.

«رحیم زارع» با اشاره به اهمیت موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزود: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، اعضای هیئت علمی، قانون حمایت از معلولان و رتبه بندی معلمان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده و این مبلغ از طریق فروش سهام شرکت‌های دولتی و پروژه‌های عمرانی تامین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد: این موضوع در صحن علنی در بخش درآمدی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد در این کمیسیون ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد و مجدداً برای رای گیری به صحن بازگردانده می‌شود.

نماینده مردم شریف آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت در بخش هزینه‌ای بودجه بررسی می‌شود، افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق کارکنان لشکری و کشوری ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس سپس اظهارداشت: سقف معافیت مالیاتی ۴ میلیون تومان است و مازاد بر آن به شکل پلکانی نسبت به تناسب حقوق بالایی که افراد دریافت می‌کنند نرخ مالیات بیشتر خواهد بود.

با توجه به گرانی اجناس و تورم بیش از ۴۲ درصدی در کشور وضعیت معیشتی بسیار ناگواری برای بازنشستگان و مستمری بگیران به وجود آمده است و هیچ روزنه ای هم که نشان دهد در آینده وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد، وجود ندارد.

افزایش چند برابری قیمت مواد غذایی و سایر مایحتاج عمومی کاملا مشهود است و حتی در چند روز اخیر قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گوساله بیش از ۲۵ هزار تومان و قیمت مرغ بیش از ۱۲هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است.

خط فقر در کشور به ۱۰ میلیون تومان رسیده است
افزایش خط فقر در کشور برای تامین هزینه های زندگی و معیشت خانواده ها به بیش از ۱۰ میلیون تومان و پرداخت مستمری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای اساسی معیشتی مستمری بگیران این سازمان نیست.

این در حالی است که در ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی تأکید شده است که مستمری بازنشستگان باید به اندازه تامین هزینه های زندگی آنها باشد در حالی که واقعیت این است که این مستمری تنها برای یک هفته هم پاسخگو نیست.

شرایط بد اقتصادی سبب شده که ارزش پول ملی ایران نیز به یک چهارم کاهش پیدا کند و این در کاهش قدرت خرید مردم به خصوص در دو سال اخیر بسیار تاثیرگذار بوده است.

در روزهای اخیر تجمع بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای یکسان سازی مستمری آنها در سطح کشور به صورت گسترده برگزار شد و اگر به این مطالبه توجه نشود بدون شک این اعتراض شکل گسترده ای خواهد گرفت و جا دارد مسئولان برای اجرای زودتر این طرح برنامه ریزیهای لازم را به عمل آورند

در روزهای اخیر تجمع بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای یکسان سازی مستمری آنها در سطح کشور به صورت گسترده برگزار شد و اگر به این مطالبه توجه نشود بدون شک این اعتراض شکل گسترده ای خواهد گرفت و جا دارد مسئولان برای اجرای زودتر این طرح برنامه ریزیهای لازم را به عمل آورند.

با توجه به افزایش افسار گسیخته قیمت ها مستمری و حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی حتی برای یک هفته نیاز خانواده های مستمر بگیران را نیز تامین نمی‌کند و بازنشستگان در تلاشند به هر نحوی شده با اجرای طرح همسازی حقوق تا حدودی قدرت خرید را خود را تقویت کنند.

 در این خصوص «علی دهقان کیا» رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: مستمری بازنشستگان دیگر کفاف هزینه های زندگی آنها را نمی کند و در  اعتراض به اندک بودن مستمری و دستمزدها همه ما در صدد هستیم با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه، همسازی سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل اجرا شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت قرار بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق ایثارگران، بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی اختصاص دهد که از این مبلغ فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود و این مبلغ بسیار ناچیزی بود که عملا اجرای متناسب سازی را غیر ممکن کرده بود.

دهقان کیا افزود: برای افزایش سهم تامین اجتماعی از این مبلغ چند جلسه با حمید رضا جاجی بابایی رئیس محترم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و سایر نمایندگان محترم برگزار شد، و مقرر گردید که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهارداشت: ما هم اکنون دنبال این هستیم که ۹۰ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و سهم سازمان تامین اجتماعی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این مبلغ معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان شود.

دهقان کیا بیان کرد: در نظر داریم اگر دولت این مبلغ برای تامین اجتماعی اختصاص دهد از این ۹۰ هزار میلیارد تومان ۴۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکلات سال های آینده این سازمان هزینه شود و مابقی برای همسازی سازی حقوق بازنشستگان برای سال جاری استفاده شود.

وی گفت: دولت هر ماه ۳۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی از بیمه شدگان تامین اجتماعی می برد و باید دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی اهتمام ویژه ای داشته باشد.

گرچه در روزهای اخیر در بسیاری از شهرهای ایران بازنشستگان تجمع اعتراض آمیزی کردند، اما دولت نیز باید با ارائه راهکارهای مناسب نسبت به پرداخت بدهی خود به این سازمان تلاش کند تا تامین اجتماعی در همسان سازی حقوق بازنشستگان سال های گذشته این کشور مشکلی نداشته باشد.

تاکید بر همسان سازی کامل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۰
در این خصوص عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم معتقد است که مجلس تمام تلاش خود را کرده تا متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۰ تصویب و اجرایی شود.

«علی اصغر عنابستانی» در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسازن سازی حقوق بازنشستگان از اوایل سال جاری با متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری توسط سازمان برنامه و بودجه کلید خورد و با اعتراضات متعدد بازنشستگان تامین اجتماعی در طی یکسال گذشته همراه بود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بخش بسیاری از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه سازمانی مردم نهاد است هر طرحی که انجام و منجر به هزینه‌های مادی شود باید خود تامین کننده منابع آن باشد.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به روشی غیر از متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اعمال شد، این مطالبه بحق از طرف بازنشستگان تامین اجتماعی است که تاکنون به مرحله اجرای شدن درست نرسیده و شاهد اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم، ضمن اینکه دولت مبلغی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به این سازمان بیمه گر دارد که رقم بسیار بالایی است.

سوابق گذشته نشان می دهد که خواسته اقشار ضعیف جامعه علی الخصوص بازنشستگان در اولویت مجلس یازدهم است و بی‌شک نمایندگان مجلس به اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اهتمام ویژه ای دارند.

از طرفی «رمضانعلی سنگدوینی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همسان سازی حقوق و دستمزد باید برای همه رده‌ها و گروه‌ها مدنظر قرار گیرد؛ حتما باید دولت و مجلس سیاست‌های واحدی در زمینه حقوق و دستمزد داشته باشند و نمی شود در این رابطه دوگانه عمل کرد.

این مناسب نیست که بازنشسته تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق و یک بازنشسته دیگر از سازمان دیگر ۷ میلیون تومان حقوق دریافت کند، لذا این اختلاف حقوق در کشور باید ساماندهی شود

سنگدوینی اظهارداشت: این مناسب نیست که بازنشسته تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق و یک بازنشسته دیگر از سازمان دیگر ۷ میلیون تومان حقوق دریافت کند، لذا این اختلاف حقوق در کشور باید ساماندهی شود.

سنگدوینی با بیان اینکه در حال حاضر با تورم بالایی مواجه هستیم، گفت: از این رو دولت باید به مبحث حقوق و دستمزد توجه جدی داشته باشد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را مدنظر قرار دهد.

همزمان با طرح این مسایل در جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دنبال ارسال نامه عباس مقتدایی  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور مبنی بر ضرورت رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد به استناد بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم نسبت به ترمیم متناسب‌سازی حقوق از محل اعتبارات خود اقدام کند.

متن نامه مقتدایی به شرح زیر است: جناب آقای دکتر جهانگیری، معاون اول محترم رییس جمهور

با سلام و احترام بر اساس بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس قوانین خود (ماده ۹۶) از محل اعتبارات تخقیقی گردید و بر اساس بند (و) تبصره ۲ بودجه ۱۳۹۹ دولت مکلف گردیده، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نماید که مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان در شش ماه اول از محل واگذاری سهام اختصاص و تامین اجتماعی نیز مبلغ ۱۴ هزار میلیارد آن را بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هزینه نمود.

لذا با توجه به افزایش ناچیز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به نسبت میزان افزایش سایر صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و ماده ۹۶، سازمان تامین اجتماعی مکلف است به استناد بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم نسبت به ترمیم متناسب‌سازی حقوق از محل اعتبارات خود اقدام نماید و لازم است مجددا در شش ماهه دوم سال جاری که می‌تواند حداقل بیش از یک بار در سال حقوق بازنشستگان را افزایش دهد (ماده ۹۶)؛ لذا با عنابت به درخواست جمع کثیری از بازنشستگان، آن سازمان می‌تواند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را با توجه به افزایش درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از محل تتمه ۳۲ هزار میلیارد تومان انجام دهد.

طبق گزارشات واصله، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار داشته‌اند که سازمان تامین اجتماعی می‌تواند از محل بودجه ۳۲ هزار میلیارد تخصیصی به میزان صددرصد برای انجام متناسب‌سازی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، استفاده نماید.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می‌نماید.

مقتدایی

دولت نیز در پاسخ به نامه وی دستور زیر را صادر کرد: بسمه تعالی، جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

با سلام و احترام به پیوست تصویر نامه شماره ۹۹۱۶۹۴۸۷ مورخ ۹۹ / ۱۱ / ۲۶ نماینده محترم مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص «در خواست توجه به تکلیف دولت در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی؛ با توجه به افزایش ناچیز حقوق آنان نسبت به میزان افزایش سایر صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری»، جهت استحضار، دستور بررسی و اقدام لازم ایفاد می گردد.

ارجاع این نامه با نظر مساعد معاون اول رئیس جمهور برای رئیس سازمان برنامه و بودجه جای امیدواری است و انتظار می رود دولت برای اجرای این طرح همکاریهای لازم را در سال ۱۴۰۰ خواهد داشت تا از این طریق بخشی از هزینه های زندگی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی جبران شود.  

در حال حاضر همه توجه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی به مجلس است تا شاید با افزایش میزان پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان بتواند این طرح را برای تمام بازنشستگان خود در کشور به مورد اجرا در آورد.

اهمیت این مساله از آنجا است که بیش از ۶۵ درصد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی دارای حداقل حقوق ( ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) هستند و ترمیم و افزایش حقوق بازنشستگان در این شرایط بد اقتصادی بسیار ضروری و فوریت انکارناپذیر است.

مسئولان به مستمری‌ بگیران سازمان تامین اجتماعی وعده داده‌اند که قانون متناسب ‌سازی حقوق با اختصاص بودجه مورد نیاز در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود، اما با توجه به کمبود منابع مالی مشخص نیست دولت و تامین اجتماعی به چه نحوی می‌خواهند این طرح را به صورت کامل در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی کنند.

کد خبر: ۷۶٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 95
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      57 5
      سلام ودرود بر شما ..حقوق ۸۰درصد بازنشستگان تامین اجتماعی زیر ۲میلیون است تعداد ناچیزی ۲۸۰۰ دارن
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      24 3
      ارخدا به فکر ما زنان مستمری بگیر تامین اجتماعی با حقوق کمتر از ده سال 600تومان باشید
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      48 2
      نوبت تامین اجتماعی که شد نوبخت یاد گرفتاری خودش افتاد چرا از لشکری کشوری کم نکرد
    • مستمری بگیر ایثار گر IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      43 2
      فقط حرف مفت چند سال است فقط جلسه تشکیل میشه و کلی حرف های تکراری زده میشود و همه هم قبول دارند که روزی هم خودشان مثل ما بازنشسته میشوند .دریغ از یه جو همت و کارایی.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      72 0
      حداقل حقوق ۲۳۰۰هست نه ۲۸۰۰ چرادروغ میگید
    • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      25 4
      وقتی دولتمردان محترم نیرویی وافرادی وسازمانی بعنوان کارگری رانمی شناسند و مشگلات تورم وبا سه برابری بنزین وافزایش ٢٠٠ درصدی ارزاق عمومی بازنشسته سی سال کارکرده با کارگر تازه استخدام یکی است یعنی چی؟ کلید صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی وخانواده هايشان در دست دولتمردانه
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      20 6
      همش حرفای بی ارزش،نوبت عمل است،حضرت آقافرمایش خوبی گفتن ،عمل کنید،درسته به غربیهاآقافرمودن عمل شامل شماهم میشه ای مسعولان غیردلسوز،عمل کنید
    • محمد کریم زارع IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      19 0
      از بیمه فقط دو تا چیز درمیاد یکی عقرب زرد و روغن سرخ دلتون رو خوش نکنید چیزی از بیمه در نمیاد
    • رضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      32 1
      در رابطه با حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تک تک مجلسی ها و دولتی ها مسئول هستند و باید پاسخگو باشند فقط یک نگاه به دیگر کشور ها بکنید و خجالت بکشید
    • امین IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      25 2
      حالا این حرفها که با شکم سیر زدین به چه درد من بازنشسته تامین اجتماعی که الان ساعت 3 بعد از طهر از گرسنگی ضعف کرده ام چون واقعا چیزی نداشتم برای ناهار یخچال خالی اجاق گاز بدون قابلمه میخوره؟
    • معصومه محسنی عسگرانی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      28 5
      تاکنون به این شفافیت و روشنی از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی لشکری و کشوری گفته نشده بود که طی این چند ماه گفته شد انشالله که همه چی بخوبی پیش بره دل ما بازنشستگان تامین اجتماعی هم خوش بشه لبخند و رو لبهای دخترم و خانوادم ببینم یا حق
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      43 3
      ۲۴۰۰میدن.سروتهش هم میزنن.کجا ۲۸۰۰بی وجدانها.......
      • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
        13 1
        اینها دین ندارن وگر نه اینهمه دروغ نمی گفتن شما و بخدا تموم کنید بگید اصلا بازنشسته تامین اجتماعی نداریم شما که یاد دارید وما روبیشتر عذاب ندید
      • ناشناس IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
        17 1
        مازنان بی سرپرست باید ازکجا امرارمعاش کنیم باحقوق ۲۳۰۰ بابد خودفروشی کنیم تاکفاف زندگی مون بده فکری هم به‌حال مابکنید
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      11 1
      هر روز برای بازنشستگان تامین اجتماعی بک قصه تازه تعریف میکنید.با این قصه ها مشکل بازنشستگان حل نمیشه سعی کنید اخر قصه با عدالت به نفع این قشر خسته تمام بشه.در ضمن اقای نوبخت قصه نویسی رو تمام کنید.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      11 0
      دولت از همان منابع که حقوق بازنشستگان لشگری وکشوری را افزایش میدهد از همان هم بدهی تامین اجتماعی را بدهد ودر ضمن برای این این سازمان مردم نهاد رییس وتکلیف مشخص نکند ودست از شستا که متعلق به ما اعضای تامین اشتباهی هست بکشد زمان دست اندازی به منابع تامین اجتماعی ما مردم نهاد نیستیم زمان تامین اعتبار مامردم نهاد میشویم وباید خود تامین منابع کنیم
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      19 1
      خجالت بکشین ن ن ن ن تا کجا قراره دستتون تو جیب مردم و بازنشستگان بیچاره باشه تا کجاااا
    • پیرهادی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      14 0
      وجدان برای یکبار مشکلات اقتصادی بازنشستگان تامین اجتماعی را حل کنید.دیگر توان ورمقی برای زندگی کردن نداریم.هر چه سریعتر لطفا
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      20 0
      فقط حرف تحویل مردم میدید
    • ali IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      17 0
      باسلام، چرا دوباره بجای کلمه همسان سازی حقوق دارید از کلمه متناسب سازی استفاده می‌کنید، چند روزه همه مسئولین دارن از لفظ متناسب سازی استفاده میکنن،، سال 99 هم همین بلا رو سر بازنشستگان تامین اجتماعی آوردن. و حقوق بازنشستگان کشوری بطور کامل همسان سازی شو که حداقل حقوق بازنشستگان کشوری به 4میلیون و500 هزار تومان رسید ولی همین به بازنشستگان تامین اجتماعی رسیدند چندرغاز متناسب سازی رو حقوق ما گذاشتم و حداقل حقوق ما بازنشستگان تامین اجتماعی به زور به 2میلون و 300 هزار تومن ودر خیلی موارد خییییلی کمتر ازین مبلغ شد، آخه چراااا؟ این همه تبعیض و بی عدالتی؟ خواسته ما بازنشستگان تامین اجتماعی اینه که در سال1400 همسان سازی حقوق ما همپایه حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری عزیز باشد نه یک ریال کمتر، نه متناسب سازی،،، فقط همسان سازی 100درصدی همین
    • حسین IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      11 0
      اینا که همش حرف بود.ما جدی جدی چیزی برای خوردن نداریم.دیگر سیلی هم وجود ندارد تا صورتمان را سرخ نگه داریم.ایاچ در این مملکت کسی نیست که بفهمد؟؟؟؟؟
    • ناشناس US ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      7 1
      خواهش میکنم مارا بیشترازاین دست ندازید ما گناه داریم خرجمون به دخلمون نمیرسه فیلممون نکنید بسه سال تمام شد
    • ناشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      7 0
      امیدوارم تمام این وعده ووعیدها بخاطر نزدیکی به انتخابات نباشه و واقعآ درد این قشر از جامعه را درک کرده باشند
    • احمد IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 7
      گروهی بسیاری از بازنشستگان کشوری حتی یک ریال هم به حقوقشان بابت همسان سازی اضافه نشده است در حالیکه کلیه کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی در ابتدای سال علاوه بر ۱۵ درصد افزایش سالانه ۱۶۰۰۰۰هزار تومان افزایش داشتند و همچنین در مرداد ماه به تمام با زنشستگان تامین اجتماعی از ۴۵۰۰۰۰هزار تومان تا یک میلیون و سیصدهزار تومان با توجه به سوابق خدمتی افزایش حقوق داشتند که در خیلی از موارد دیپلم تامین اجتماعی بیشتر از حقوق لیسانس و فوق لیسانس بازنشسته کشوری بیشتر میگیرد
      • بازنشسته IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
        1 0
        احمد جان دعا کن همه انشاءالله به عدالت برسیم نه این‌که بجان همدیگه بیفتیم تعمین و لشکری و کشوری همگی زندگی میخاهند برادر من
      • ح ن IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
        3 0
        چیزی زری دا داش احمد جان خوبی حقوق ما زیاد شده خدای نخ واسته خواب نمیزنی.. آخه داداش من درست بگو منطقی کدوم حقوق ....کشوری ها و لشکری ها بقدری حقوقشان زیاد شده که همه دارن عشق میکنند بعد از اضافه شدن حقوقشان هنوز یک نفر ازشون اعتراض نکرده اند اگه مشکل داشتن مثل نا میدی خون تو خیابون ..الان گروهبان ا اش ۷ میلیون پایه میگیره به غیر از امتیاز های دیکه من فوق دیپلم مکانیک دارم با ۳۴ سال سابقه ۵۴۰۰ میگیرم.مستاجر هم هستم
    • جلیل ولی بیک DE ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      7 0
      سلام ۳۵سال سابقه مدیریت مطبوعاتی دارم ۳۲۰۰۰۰۰ حقوق بازنشستگی دارم ۲۰ سال پیش در زمان دولت آقای خاتمی وعده افزایش تدریجی حقوق بازنشستگان را داده بودند اما متاسفانه عملیاتی نشدا
    • داوری IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 0
      این بیست روز دیگه که تا آخر سال رو که کرایی نمیکند سال بعد هم حی شول کن صفت کن مفرماییدند میشه عید 1400 وسلام.ی کم با هم بخندیم ححححححححح
    • N.j IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      8 0
      سلام پارسالم هی ما رو مسخره کردید من یک زن سرپرست خانواده با دوتا بچه یتیم باحقوق دو میلیون و سیصد چکارکنم کرایه خونه بدم خوراک بخرم لباس واسه دوتا بچه برنج تخم مرغ قبض آب وبرق و گاز خسته شدم
    • مهدی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      8 0
      تاحالا هیچ کشوری به غیرازکشورمادیدین وجبی کارکنن بعد نجومی هم حقوق بگیرن اونایی که اومدن بین کارمندا وبازنشسته ها به سلیقه خودشان حقوق اضافه کردن باتبعیض باید محاکمه بشون چون هم خودشان ازبیت المال حقوق نجومی گرفتن هم برای توضیع ناعادلانه بیت المال مصرف کردن هم صدای همه رادرآوردهاند
    • علی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      1 0
      دست تان دردنکند اقای نوبخت عزت زیاد
    • مسمری IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      بزک نمیرتابهاربیایدعلف نخورتاجونت درآید.بازهم دروغ حاکمان
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      8 0
      یک عده مفت خور و مفت بر در راس امور بازنشستگان کشور جا خوش کرده اند کی به حال کارگر بدبخت میسوزه ! همسان سازی یعنی چی ؟فقط و فقط یکسان سازی بین کشوری لشکری و تامین اجتماعی .والسلام
    • علی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 0
      آقا اصلا چرا دولت هیچ کمکی نمیکنه حتی بدهیشو به تامین اجتماعی نمیده. حتما دولت باید یک بودجه هم به تامین اجتماعی بده. چطور به صندوقهای دیگه میده. بابا این دولت اصلا به فکر تامین اجتماعی نیست. همش به فکر خودش و فک و فامیلاشونه
    • ناشناس IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      6 1
      پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی مهم هست یا افزایش کشوری و لشکری دولت باید تامین اعتبار تامین اجتماعی را اجرایی کند تا دراتنخابات شرکت کنند ولی دولت سهل انگاری میکند
    • مستمری بگیر IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 1
      همش حرفهای تکراری هر روز جلسه هر روز حرف تکراری تا بشه برج ۳سال ۱۴۰۰واقعا مسخره
    • یک بی خانمان بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      اگر راست میگید کار نیمه کاره رو به آخر برسانید بعد وعده بدید و عمل صفر . وام ودیعه مسکن آنهایی که موفق به گرفتن آن نشده اند چی میشه ؟ صاحبخونه فلان فلان شده با وعده های شما قانع نمیشن . چرا وعده پشت وعده . چرا دروغ پشت دروغ ؟
    • مج IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 0
      اقاینوبخت ترابخدا بیا دست از دزدی از تامین اجتماعی بردار وکل مبلغ ی که قراره بما بدهند رو پرداخت کن ...اخه تا کی دزدی از قشر ضعیف.....
    • رضا جلینی IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      بعد۴۰سال کار وبازنشستگی ۳/۲۰۰حقوق با بیماری کنسر و عروس وداماد ،فقط شرمنده شهدام که۸سال در جنگ وانقلاب خدمت کردم همسازی سازی مستمری تامین اجتماعی باید بشه ،وگرنه منتظر عواقب اش دولت باید باشع
    • بازنشسته IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      داره میگه ۱۰ میلیارد میدن یعنی سال دیگه ۲۰۰ تومن اصافه میشه بقی حرفها دور زدن هستن ...پس تا ما اینیم خاک برسماست ...نمیدونم چرا همه اعتراص نمیکنن هر یکنفر که میگه من برم درست نمیشه یا احتیاج نیست خوب پس همه بشینیم و از خدا مرگ بخوایم
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 1
      متعصفانه هیچ چیز تکلیفش در سال اینده مشخص نیست چه برسد به حقوق مستمری بگیران من که هیچ دلم خوش نیست برای مسعله حقوق ما و هیچ انگیزه ای هم برای زندگی ندارم
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      سلام بنظر مسولین زیربط بازنشسته ای که 20الی 30سال در ادارات،شرکت ها ،معادن،حتی بعضی با مشاغل سخت وزیان آور کار کرده اندبا بعضی بازنشسته های که داخل خانه اشان نشسته اند فقط بیمه پرداخت میکنند باید حقوق بازنشسته ای آنها یکسان باشد.
    • سید مرتضی موسوی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 1
      بروید بمیرید خانواده های 4نفره مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با ماهی 530هزار تومان زندگی می کنند این یک ننگ روی پیشانی دولت و مجلس است که همش به فکر بازنشستگان و فرهنگیان هستند
    • سخت وزیان آور IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      واقعا دولت خجالتی بکشه،میری بانک وام یک میلیونی بگیری،حداقل یک میلیون ۴۰۰ ویا۵۰۰ بعد ازیک سال باید پس بدهی در صورتی که دولت دارایی مستمری بگیران را با واسطه یک عده مدیر ومسئول خودفروخته به یغما برده والان هم پس نمی ده !!!خدا لعنت کنه آدم های خائن به مستمری بگیران تامین اجتمایی را،این افراد باید نابود بشن چون سم هستند این بی....،
    • KR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 0
      آقایون اگه خودشونم ۲۸۰۰ بگیرن مشکل ایران حل میشه واگه کمتر دروغ بگن همه حله و با نام اسلام این قدر خیانت تا کی حقوقمونو میخورید لااقل اعتقادات ما رو ندزدید لطفا
    • علی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 0
      سلام ای بابا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از برجام آمریکا سخت تر انگار حل شدنی نیست
    • مهدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 0
      واقعابه فکرمستمربگیران تامین اجتماعی باشیداطلاعات درآمدی خانوارهاهم که مشخصه،حقوق ۲/۳۰۰است۲/۸۰۰که نیست یه روزی هم شمابازنشست می شویدبه فکرهم نوع خودباشیدباخودتان خلوت کنیدوباخدامعامله کنیدآقایان دولتی هاوملتیهاوسازمان تامین اجتماعی،آخه تاکی؟؟؟؟
    • RO ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      پول کارگران که ۳۰ سال هر ماه از امثال من گرفتن پس نمیدن .گوشت دادن دست گربه
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      زیر ده میلیون تومان خط فقر است ما تآمین اجتماعی ها با این حقوق نا حقی که دولت میدهد الان وجود خارجی نداریم فقط بازنشسته های کشوری و لشکری عزیز دولت هستند جالب اینجاست موقع کار کردن اکثر رسمیها از کار در میرفتند و پول مفت میگرفتن مجلس جلوی این ظلم و جفا را بگیرد و حقوق‌ها را یکسان سازی کنند
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      گرون کردن مایحتاج مردم که نیست یه شبه عملی میشه الان وقتش که نشون بدید مثلاکارشناسید.تامیتونیدابرازفضل کنیدوتاشش ماه جلسه بذارید
    • بازنشسته تامین دولت IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      9 0
      سلام یک نفر این دولت نامردان را بیدارکند اینا حق ما بازنشستگان رامی دزدند وگر نه انشاا. عزرائیل به خاکشان می کنه
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      1 0
      سلام خسته نباشید اینجانب بازنشسته وجانباز ورزمنده هشت سال دفاع مقدس میباشم که برای چندمین بار از مسئولینی که از کارگران بازنشسته حمایت میکنند ازصمیم قلب تشکر وحمایت مینمایم با تشکر فراوان والسلام
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      5 0
      طبق معمول کارگران ومستمری بگیران تامین اجتمایی با اینکه از دولت هیچ بودجه‌ای دریافت نمیکنند ،به حساب نمی آیند وحتی طلب خودشان را به زور اون هم سهام شرکتهای مشکل دار ،و به شرط وشروط میدهند ،دیگر هیچ حرفی نمیشه زد وباید عملا قشر بزرگ سازمان تامین اجتمایی ،کاری انجام دهد و گرنه بشینید واز تبعیض وبی عدالتی لذت ببریم ،به داد از کارافتادههای کلی ناشی از کار تامین اجتمایی برسید که نقض عضو شدن و در همسان سازی سوابق ارفاقی آنها محاسبه نشده و دریافتی آنها به ۲/۱۰۰رسیده
    • ناشناس IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      6 0
      مسئولین باید نسبت به ترمیم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اهتمام جدی به خرج دهند قبل از اینکه اینموضوع نیز تبعات امنیتی همچون سراوان ببار آورد وارتزاق رسانه های بیگانه را فراهم سازد.
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      اصلاح احکام قبل از عید بازنشستگان مشاغل سخت وزیان آور فراموش شد
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 0
      طبق معمول کارگران ومستمری بگیران تامین اجتمایی با اینکه از دولت هیچ بودجه‌ای دریافت نمیکنند ،به حساب نمی آیند وحتی طلب خودشان را به زور اون هم سهام شرکتهای مشکل دار ،و به شرط وشروط میدهند ،دیگر هیچ حرفی نمیشه زد وباید عملا قشر بزرگ سازمان تامین اجتمایی ،کاری انجام دهد و گرنه بشینید واز تبعیض وبی عدالتی لذت ببریم ،به داد از کارافتادههای کلی ناشی از کار تامین اجتمایی برسید که نقض عضو شدن و در همسان سازی سوابق ارفاقی آنها محاسبه نشده و دریافتی آنها به ۲/۱۰۰رسیده
    • خدایاری IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      با سلام تو رو خدا افزایش حقوق بازنشستگان رو به بعد از عید نپردازید آخه مگه عید برای بچه های ما نیست؟یا ما کرونا نمیگیریم؟یا تو شرایط گرانیهای لحظه ای اسفند ماه نیستیم؟تنها با نگاه منصفانه به این شرایط دل خانواده‌های بازنشسته های تامین اجتماعی رو شاد کنید
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      خوب شد نرفتم خودمو بیمه کنما
    • ایرانی بازنشسته. محروم وگرسنه IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      آخه چرا اینقدر وعده وعید میدید‌؟عمر ما تمام شد رفت شمابااین وعدهایتان پدربازنشسته هارادراوردیدبخصوص بازنشسته های تامین اجتماعی راشمارابخدا دیگه بس کنید
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      ننگ بر نوبخت .واعظی ووزیر بی کفایت کار شریعتمداری بی سواد
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      دوباره نزدیک انتخابات شد و همش قول و وعده های الکی میدن من نمیدونم چرا نوبت تامین اجتماعی که میشه این همه ادا عطفار در میارند و ۵۰ نفر باید تایید کنند خلاصه همش وعده سر خرمنه
    • توکل اژه ای IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      ضمن تشکرازاقای مقتدایی.وهمچنین ازمعاون اول رییس جمهوربخاطردستوربه سازمان برنامه وبودجه.خواهشمندیم ماررازخمی نکنیدوپیگیرباشیدتاشایددعای خیری پشت سرشماباشد
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      بعداز سی سال پرداخت بیمه و چهارسال بازنشستگی چهارمیلیون میگیرم .دخترم لیسانس وکالت و بیکار دختر دوم دانشجو و بچه سوم یازده ریاضی هست .ایا با مریضی خودم و خانمم واین تورم چطوری زندگی کنم ماهیانه یک ونیم میلیون کرایه خونه میدم .الاهی شکر...
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 0
      با این وضیت بازنشسته ها باید فاتحه سال رونق تولید را بخوانید چون فرزندان ما وقتی وضع ما را می بینند نا امید می شوند و بیشتر می روند در کار دلالی و واسطه گری هر چند که دیگر دیر شده
    • Fast IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      خداوند از حق خود شایدبگذرد اما از حق الناس قطعا نمیگذرد من به اندازه سهم خودم حتی به اندازه دانه خردل باشد نمیگذرم و نفرین میکنم.حق کارگر وبازنشستگان کارگری خوردن ندارد
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      3 0
      چرا در‌غ با ۳۰سال سابقه ۲۳۰۰مگیرم جدیدا ب رای بیمه تکمیلی ﷼۲۴۰تومان کم میکنند
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 0
      یک مشت بی ارزه وبیلاقت درمجلس برای ما تصمیم مگیرندما درفقرکامل هستم انها ازسیریزاد امسال وسال آینده صحبت مکنند
    • ناشناس IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      1 3
      بزرگواران چطور ممکن است که حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر و با پست مدیریت و بالاترین رتبه و طبقه بازنشست شده اند با تامین اجتماعی یکی باشد لطفا به سمع رئیس مجلس برسد
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 0
      این قدر کش میدهند درآخر هیچ پولی به دست بازنشسته را نمگیرد
    • 1829276646 IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      سلام،،بخدا دیگه از این همه متن هایی که نمایندگان مجلس،دولت،و کانونو های عالی در زمینه اجهاف در حق بازنشسته های تامین اجتماعی را که خودشون عامل این نامردی هستندرا در سایتها و خبرگزاریهای میبینیم،واقعا خسته شدیم،بترسید که تمام 3 و نیم میلیون بازنشسته و خانواده هاشون بریزن کف خیابان،،،
    • مهدی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      تورو بخدا فرق نزارین بین بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری کشوری همه زحمت کشیدیم برای مملکت
    • احمد صفری IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      با ۳۰ سال کار حقوقم ۲۱۰۰ است ایا این انصاف است
    • حکیم IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 0
      چرا دروغ میگین بخدا افراد کمی فقط 2.800میگرن وبقيه.همش 2.300میگرن واز 90هزار ملیارد چرا برا تامین اجتماعی فقط 10هزار اختاص.دادین سهم کشوری ولشکری 90درصد وسهم تامین اجتماعی 10درصد یک انسان عادل تو ایران نیست که عدالت را انجام دهد خدا بکمک ما بییاید
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      من یک خانم مستمری بگیرم که حقوق ۲۲۰۰ میگیرم ولی با کسر از حقوق وام کرونا وبیمه تکمیلی واریزی حقوق میشود ۱۹۰۰ آیا بااین مقدار به نظر شما زندگی بااین اوضاع گرانی چگونه میگذرد
    • شهناز جاوید IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      سلام من همسرم تو سند ۴۴ سالگی فوت کرد شوهرم‌نزدیک به ۲۰ سال سابقه داره همیشه حقوقها رو همسان سازی میکردیم یا به یه اندازه برای همه رو اضافه میکردیدبه ما که رسید متناسب سازی شد من با داشتن دامادودختروعروس و ۳ تا نوه ماهی ۲۳۰۰ حقوق میگیرم
    • بینام IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      چرا همه جا میگن حقوق تامین اجتماعی مبللغش ۲۸۰۰هست بابا کاشکی اینقدر بود بیشتزیا دومیلیون الی ۲۲۰۰ میگیرن که
    • بهزاد دهنائی IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      7 0
      از دولت و مجلس و قوه قضا و نهاد رهبری تقاضامندیم حقوق را به حداقل سطح معیشت 9میلیون تومان برساند آخه کارگران وبازنشسته ها ی مشمول تامین اجتماعی چطور ازپس مخارج غذا و مسکن باتوجه به تورم بالا بربیایند .. اینهمه فساد وفقر وفحشا و محرومیت ازکحاست. مردم باچه امیدی به انتخابات بروند که چه کنند
    • فرشته IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 0
      من یک خانم ۲۷ ساله که الان غریب به ۶ ساله همسرم فوت کرده منو وپسرم باهم زندگی میکنیم و با همین حقوق کم امرارمعاش میکنیم اما خدا شاهده انقدر به پسرم گفتم ندارم ندارم ازش خجالت میکشم اخه مگه با این حقوق کم مستمر بگیری من چطوری از پس زندگیم بربیاد خدا باعث وبانیشو لعنت کنه چقدر شرمنده بچمون شیم
    • سیدمحمد سلامی پور IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 0
      تاماده ۱۱۳قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا نشود.تا بند پ ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه ابطال نشود هیچ روزنه امیدی وجود نخواهد داشت نه برای باز نشستگان کشوری ونه لشکری ونه تامین اجتماعی.ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری تاکنون اجرا نشده واجرای ماده ۱۱۰ این قانون بدون اعمال ماده ۱۲۵ امکان ندارد دولت ومجلس دوپهلو حرف می زنند یکبار می گویند همسان‌سازی یکبار می گویند متناسب سازی و شعور مردم را نادیده می گیرند
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 0
      پدر من با 70 سال سن حقوق بازنشستگی اش 1400 هستش ، آیا واقعن با این حقوق میشه زندگی کرد؟
    • M IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      5 0
      واقعا حق بازنشستگان تامین اجتماعی خوردە شدە
    • عظیم مقدم IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      6 0
      سختی های مردم شریف ایران را مدیران نالایق دوتابعیتی و وزرا و وکلا و مسئولان نظام سبب‌ شده اند... من 68 ساله فقط 2600 مستمری بگیر هستم و فقط حداکثر تا 7 روز کفاف می دهد بیمار هم هستم...
    • 3244093213 IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      سلام به فکرمستاجر های بازنشسته باشیدمادرمن بخاطر بی پولی خانه خیلی قدیمی تو کرمانشاه اجاره کرده وخوش هرآنچه خراب بشه.
    • مج IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      این با ناموسا قرار بود وضعیت سخت وزیان اور هارو قبل از سال معلو کنن که گویا شکم خودشون سیر شده ما فراموش.....
    • سهیلا عوض زاده IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      3 0
      بامید فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هر والا ه از دست این مسولین بی تدبیر هیچ کاری ساخته نیست فقط میگن ما به دنبال هستیم حالا دنبال چی خدا می دونه
    • رضازارع محمدی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      قایان من با 28سال سابقه 2300000هرارمیگیرم اخرچرااکثربازنشستگان همینندمن با6سرعائله بااین حقوق چکنم چراچراچرا
    • کبری IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 0
      من با ۷۸۰تومن حقوق یه زن بی سرپرستم مریضم مستاجرم چطور باید زندگی کنم همش از مردم گدایی میکنم واقعا دارم عذاب میکشم
    • مستنربگیر IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      3 1
      دوباره پایان سال شده رایزنی مجلسی‌ها ودولتی ها شروع شد، مطمئنا بازهم نتیچه نمیده. این گفتگوها چقد سازنده است. چقد میخوان اضافه کنن که یه بازنشسته بتونه از این تورم جان سالم بدر کنه.
    • بی نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 0
      خداکنه اینارحرفشون حرف باشه وعمل خسته شدیم ازوعده های دروغ وبی دردی .
    • رعنا میر مهبی IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      چرا اینقدر دروغ میگیرد حداقل حقوق تامین اجتماعی اکثرت زیر ۲ملیون ویا ۲۳۰۰هست فازتون چیه دروغ توروز روشن
    • هادی IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      سلام حقوق من بعداز ۲۱سال پرداخت حق بیمه ۱۷۴۵۰۰۰ تومنه چطوری میگید حد اقل ۲۸۰۰۰۰۰ تومنه
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      همش ۲۳۰۰چراهی تکرارمیکنید۲۸۰۰تاکجادروع ودزدی واختلاس جواب خداروچی میدین بی وجدانا
    • غلامرضافیروزی ازمحلات مرکزی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      0 0
      تراخدا به داد مستمری بگیران تامین اجتماعی برسید سفره ماخالی است خجالت خانواده راداریم چه گناهی کردیم
    • غلامرضا انصاری IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      0 0
      توفيق خدمت به اسلام و مستضعفین جهان را از خداوند متعال خواهانم...
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      0 0
      اگر حقوق بگیر کشوری کمتر از ۲۰سال کار کرده باشد۲۵درصد از حقوقش کم میشو د زیر۱/۵۰۰می شودحالا شما باده سال پر اخت بیمه توقع بالا یک میلیون نداشته باش