۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸
درآمد بالای فولاد باعث شده مافیا در برابر اصلاحات مقاومت کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

درآمد بالای فولاد باعث شده مافیا در برابر اصلاحات مقاومت کند

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه صنعت فولاد هم از حیث درآمد و هم از حیث اشتغال یکی از پر منافع ترین صنایع کشور است، بیان داشت: درآمد بخش فولاد باعث شده تا مافیای موجود،در برابر تغییرات و اصلاحات در این بخش مقاومت کند.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه صنعت فولاد کشور یکی از صنایع پر منافع در کشور است، گفت: این صنعت هم از حیث درآمد و هم از حیث اشتغال یکی از پر منافع ترین صنایع کشور است.

وی ادامه داد: حیث درآمد بخش فولاد باعث شده تا مافیایی موجود،در برابر تغییرات و اصلاحات در این بخش مقاومت کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: حیث اشتغال در بخش فولاد باعث شده تا این بخش یک جمعیت اجتماعی هم داشته باشند و به همین جهت مقداری کار برای دستگاه های دولتی جهت اصلاح برخی اشکالات - البته با این فرض که هیچ رانتی در دستگاه دولتی نباشد و هیچ تعارض منافعی وجود نداشته باشد - سخت شود.

زنگنه بیان داشت: به عنوان مثال در یک کارخانه فولاد بعضا دیده می شود ده هزار نفر اشتغال دارند لذا برخورد دولت با این ها حتما باید با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی آن باشد البته خود همین مسئله هم یک عامل قدرت برای شرکت های فولادی شده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: این مسئله مقداری شبیه صنعت خودروسازی است لذا یکی از دلایلی که ما نمی توانیم در صنعت خودروسازی تصمیمات درستی بگیریم به جهت آثار و تبعات اجتماعی این مسئله است؛ بنابراین فولادی ها از این پوشش و نکته استفاده می کنند.

زنگنه با بیان اینکه صنعت فولاد یک صنعت پیشران است، تصریح کرد: در حال حاضر صنایع زیادی به این صنعت وابسته است لذا وقتی بخش فولاد دچار مشکلی می شود، صنایع دیگر هم دچار مشکل می شوند به همین جهت عده‌ای مشغول سواستفاده از این بخش هستند و دولت هم خیلی جاها و متاسفانه نتوانسته از آن جایگاه و سهم خود در این شرکت ها صیانت کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: هم دولت باید یک عزم جدی با رانت موجود در بازار فولاد داشته باشد و هم سایر دستگاه ها، بنابراین ما باید بپذیریم اگر می خواهیم با اژدهای فولاد مبارزه کنیم به تبع باید تبعات آن را هم بپذیریم و  نباید در برابر آن تبعات تصمیمات احساسی شویم.

کد خبر: ۷۶٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha