۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
تولید آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه و آفت کش‌های گیاهی برای نخستین بار در کشور
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

تولید آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه و آفت کش‌های گیاهی برای نخستین بار در کشور

یاسوج- رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد گفت: آنتی بیوتیک‌های دامی، گیاه پایه و آفت کش‌های گیاهی برای نخستین باردر کشور در استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدقائم کاظمی بیدک شنبه شب در محل جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع فناوران استان افزود: کارخانه تولید این آنتی بیوتیکها و آفت کش ها در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه این کارخانه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی راه اندازی می‌شود، گفت: یکی از اهداف راه اندازی این کارخانه تولید محصولات ارگانیک و گوشت سفید سالم در راستای سلامت مردم است.

کاظمی دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون و تولید حداقل پنج داروی جایگزین آنتی بیوتیک‌های مصرفی در صنعت طیور و پنج آفت کش گیاهی برای مصرف در گلخانه‌های صیفی جات و سبزی جات را از دیگر اهداف اجرای این طرح فناورانه و دانش بنیان عنوان کرد.

وی افزود: اکنون ساختمان سازی این طرح فناورانه و دانش بنیان در حال اجرا بوده و با راه اندازی این کارخانه، داروهای آنتی بیوتیک شیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی در صنعت طیور جایگرین می شوند.

کاظمی اظهار داشت: همچنین بخشی از نیاز دارویی کشور در صنعت طیور نیز تامین می شود.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گیاهان دارویی و زیرمجموعه‌های حوزه پژوهشی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری دارد، اظهار داشت: وابستگی کشور در بخش دام در کنترل عفونت‌ها در صنعت طیور با راه اندازی این کارخانه به واردات داروهای شیمیایی، کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۷۶٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha