۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
صادرات کالا از زنجان روزهای خوشی را سپری می‌کند/وجود ۱۴۶ شرکت صادراتی
گزارش خبری بازار؛

صادرات کالا از زنجان روزهای خوشی را سپری می‌کند/وجود ۱۴۶ شرکت صادراتی

زنجان- میزان صادرات زنجان تا پایان سال جاری طبق گفته مسئولان ذی صلاح به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار خواهد رسید که این میزان نشان از رشد هفت درصدی صادرات استان دارد.

بازار؛ گروه استان‌ها: در هر کشوری حضور بخش خصوصی در کنار دولت به عنوان سربازان اقتصادی در توسعه صادرات بسیار نقش دارد و در این بین می‌طلبد از این افراد به خوبی حمایت شود تا کشور مسیرهای ترقی صادرات و رشد اقتصادی  را طی کند.

طی یک سال گذشته با ورود بیماری منحوس کرونا صادرات کالا تحت شعاع قرار گرفت و به تبع استان زنجان هم در صادرات کالا کاهش داشته است. در این راستا فرایند صادرات برای مسئولان زنجان بسیار مهم  بوده و لذا برای تقویت صادرات از شرکت‌های صادر کننده و تحقق توسعه صادرات شامگاه شنبه اقدام به برگزاری نشستی در محل استانداری کردند.

صادرات کالا در زنجان ۷ درصد رشد دارد
استاندار زنجان در این نشست با بیان اینکه صادرات کالا در استان طی فروردین ماه سالجاری بیش از ۷۸ درصد کاهش داشت، بیان کرد: بیماری کرونا باعث بسته شدن مرزها شد و ماه عسل این بیماری هم باعث شد تا صادرات کاهش یابد. از سوی دیگر  ماحصل پیگیری های انجام شده در سطح استان توسعه صادرات کالا بوده و زنجان در بهبود فضای کسب و کار رتبه دوم کشوری را دارد. 

در زنجان برنامه‌های خوبی برای توسعه صادرات کالا انجام شده و در حوزه صادرات در دو بخش داخلی و بین الملل باید اقدامات لازم صورت گیرد و زیرساخت‌ها برای تقویت صادرات فراهم شود

فتح الله حقیقی با بیان اینکه امروز صادرات کالا در استان افزایش دارد،بیان کرد: پیش بینی می شود میزان صادرات کالا از استان تا پایان سال جاری به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار هم برسد و صادرات کالا در استان طی ۱۱ ماه هفت درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه مرزهای ترکیه عمده ترین مقصد صادرات استان زنجان است، می گوید: گمرک استان در صادرات کالا عملکرد بسیار خوبی دارد همچنین  از محل ورود موقت کالا ۲۵۰ هزار تن واردات کالا به استان انجام شده و حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی در استان باعث رونق اقتصادی و اشتغال می شود. 

روند کاهش صادر کنندگان در کشور خنثی شده است
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا صادرات کالا را تحت تاثیر قرار داد،بیان کرد: بسته شدن مرزهای کشورهای همسایه باعث شد تا صادر کنندگان نتوانند کالا صادر کنند. 

احسان قمری با بیان اینکه با باز شدن مرزها تجارت خارجی کشور روند طبیعی خود را طی می کند،ابراز داشت: از مهرماه امسال کاهش صادرات کند شده و کاهش صادرات کالا به ۱۲ درصد رسیده است. 

امروز صادر کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد کشور فعالیت می کنند و در حال حاضر روند کاهش صادرکنندگان در کشور خنثی شده است. 

وی با بیان اینکه امروز صادر کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد کشور فعالیت می کنند و صادر کنندگان پیشرانان توسعه همه جانبه کشور هستند،می گوید: خوشبختانه در حال حاضر روند کاهش صادرکنندگان در کشور خنثی شده است. 

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران  بیان داشت: از چند ماه گذشته هر ماه ۴۰۰ تا ۵۰۰ صادر کننده جدید با اخذ کارت بازرگانی وارد چرخه تجارت کشور می شوند که این  مهم در توسعه اقتصادی کشور بسیار مثمر ثمر است. 

صادرات کالا در زنجان ۱۱ درصد افزایش دارد
مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۲۳۸ میلیون دلار صادرات کالا از گمرک استان انجام شده است،بیان داشت: هدف گذاری برای صادرات کالا در استان ۲۱۸ میلیون دلار بود. همچنین تا پایان سال صادرات کالا از گمرک استان به بیش از ۲۵۰  میلیون دلار می رسد و باید گفت نسبت به هدف گذاری که مشخص شده بود صادرات کالا  ۱۱ درصد افزایش دارد. 

میر هاشم سید احمدی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی استان طی ۱۱ ماه امسال شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل، پلیمر پروپیلن، کشمش و خرما، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی، مخلوط آب میوه و سبزیجات و پارچه‌های نبافته بوده است،ابراز داشت: بیشترین کالای صادراتی استان زنجان به کشور ترکیه و عراق بوده است. 

وجود ۱۴۶ شرکت صادراتی در زنجان
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه سرب و روی صنعت مهم استان زنجان است، گفت: ۷۰ درصد صادرات استان مربوط به سرب و روی است در شرایط امروز کشور باید تولید کننده به خوبی حمایت شود چرا که صادر کنندگان در توسعه صادرات استان بسیار نقش اساسی دارند. 

۱۴۶ شرکت صادراتی در استان زنجان وجود دارد و صادرات این تعداد شرکت در استان خوب است، ۲۵ گروه کالایی در استان زنجان که دارای استعداد تجاری خوبی طی ۱۰ سال گذشته در استان بودند شناسایی شده است.

علی یگانه فرد با بیان اینکه ۱۴۶ شرکت صادراتی در استان زنجان وجود دارد،بیان داشت: ۲۵ گروه کالایی در استان زنجان که دارای استعداد تجاری خوبی طی ۱۰ سال گذشته در استان بودند شناسایی شده است.

وی از شناسایی ۱۱ کشور صادراتی در استان خبر داد و ابراز داشت: طی سالجاری نقاط قوت استان در تجارت داخلی و ظرفیت‌های بالقوه استان در بخش‌های مختلف شناسایی شده که در توسعه صادرات استان بسیار می تواند موثر واقع شود. 

صادرات کالا از زنجان روزهای خوشی را سپری می کند
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه طی سه ماه امسال صادرات کالا از استان زنجان کاهش داشته یافته بود،ابراز داشت: با باز شدن مرزهای تجاری صادرات کالا در استان روند صعودی به خود گرفت. 

ناصر فغفوری با بیان اینکه تنها مشکل برای صادرات محدودیت های کرونایی بود،بیان داشت: با بر داشته شدن محدودیت ها صادرات استان حال خوشی به خود گرفته است و از تیرماه صادرات کالا در استان افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه بیش از شش درصد از اقلام صادراتی زنجان به کشور ترکیه است،بیان داشت: بیش از ۱۳ درصد صادرات کالای استان هم به کشور عراق است.

جایگاه خوب زنجان در افق ۱۴۰۰
به گفته برخی کارشناسان  تنها راه رونق اقتصاد کشور توسعه صادرات است و تحقق این مهم نیازمند حمایت از صادر کنندگان است و باید دولت بر این امر بسیار مهم بسیار توجه کند و مشوق های صادراتی مورد توجه قرار گرفته و مشکلات بر سر راه صادر کنندگان شناسایی و رفع شود.

حال باید دید آیا با اقداماتی که مسئولان در راستای ارتقای صادرات زنجان انجام داده اند افق ۱۴۰۰ صادرات غیر نفتی از این استان چگونه رقم خواهد خورد و آیا این استان می تواند ارتقای بهتری در بین استان های کشور بیابد؟

کد خبر: ۷۶٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha