۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
۴ راهکار مجلس برای تسویه بدهی مؤسسه ذخیره فرهنگیان
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد

۴ راهکار مجلس برای تسویه بدهی مؤسسه ذخیره فرهنگیان

وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، مصوبه امروز صحن علنی مجلس را هدیه‌ای به جامعه فرهنگیان دانست و گفت: با این مصوبه بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ تسویه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به تصویب بند (ز) تبصره ۹ لایحه بودجه  ۱۴۰۰ در نشست  امروز (شنبه ۹ اسفند) صحن علنی مجلس، اظهار کرد: به پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و با رأی مثبت نمایندگان مجلس به این پیشنهاد مجلس راهکاری را برای تسویه بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان مصوب کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس به دولت اجازه داده می‌شود بدهی‌های قطعی خود به موسسه ذخیره فرهنگیان را در راستای اجرای ماده ۸۵ قانون برنامه ششم در سال جاری به چهار روشی که در نشست امروز بودجه‌ای مجلس مصوب شد، تسویه کند.

بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان حدود ۲ هزار میلیارد تومان است
وی یادآور شد: دولت طی سالیان اخیر نتوانسته بدهی‌های خود را به دولت را تسویه کند و این مسئله به این دلیل بوده که هیچگاه پیشنهادات مشخصی در قوانین بودجه سنواتی وجود نداشته است. این بدهی انباشته را صندوق ذخیره فرهنگیان باید با انجام محاسبات اعلام کند ولی حداقل رقمی معادل ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که این رقم با پیشنهاد کمیسیون آموزش این رقم احیا شد.

وحیدی که نماینده پیشنهاد دهنده این بند قانونی در صحن علنی مجلس بود، گفت: با توضیحات ارائه شده نماینده دولت نیز مخالفتی در صحن علنی مجلس با این پیشنهاد نداشت و نهایتا با رأی اعضا این پیشنهاد مصوب شد.   

۴ راهکار مجلس برای تسویه بدهی مؤسسه ذخیره فرهنگیان
وحیدی افزود: نخستین راهکار قانونی مجلس، تامین خوراک و انرژی با قیمت ترجیحی برای مصرف کلیه واحدهای تولیدی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان است.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: واگذاری تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی سهام متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های مشمول واگذاری دیگر راهکار مجلس است.

وحیدی اضافه کرد: مطالبات موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یا بدهی های موسسه مذکور به دولت و یا به بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز دیگر راهکار پیشنهادی مجلس بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان بخشی از مطالبات خود از دولت را از محل قیمت گاز مصرف تهاتر کند.

کد خبر: ۷۶٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha