۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران مکانیزه کشت می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران مکانیزه کشت می شود

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۵۰ هزار هکتار از مجموع ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه کشت شود.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۷۵ درصد شالیزارها به شیوه مکانیزه کشت شود، گفت: سال قبل ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارها به شیوه مکانیزه نشا و کشت شد و امسال این میزان به ۱۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه همچنین پیش بینی می شود سال جاری سطح شالیزارهای استان افزوده شود، گفت: امسال پیش بینی می شود پنج هزار هکتار سطح شالیزارها افزایش یابد و به ۲۲۰ هزار هکتار برسد.

وی با عنوان اینکه تاکنون نیمی از شالیزارهای استان شخم وشیار شدند، سطح آن را حدود ۱۱۰ هزارهکتار بیان کرد و گفت: همچنین ۲۵ درصد شالیکاران نسبت به خزانه گیری برنج اقدام کردند.

شهیدی فر توزیع بذر گواهی شده را از جمله فعالیت ها واقدامات بیان کرد و گفت: تاکنون بیش از هزار تن بذر محلی وپرمحصول بین شالیکاران استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه مکانیزاسیون را از جمله برنامه ها برای افزایش بهبود عملکرد تولید برشمرد و گفت: امسال ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات شالیکاری ونشاکار به ناوگان کشاورزی افزوده شده است.

وی میزان تولید سالانه برنج را دراستان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد.

کد خبر: ۷۶٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha