۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی زنجان به یک میلیون هکتار می رسد
مدیرکل اداره کل منابع طبیعی زنجان:

اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی زنجان به یک میلیون هکتار می رسد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل اداره کل منابع طبیعی زنجان گفت: اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی استان زنجان تا پایان سال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار می رسد.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار به اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: از سال ۹۷ تا کنون در این حوزه اقدامات مثبتی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال اجرای این طرح به پایان می رسد، اظهار کرد: تا سال ۹۶ طرح کاداستر اراضی ملی و رفع تداخلات در ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده بود که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی زنجان گفت: در ۱۰ ماه امسال در ۹۶ فقره به مساحت ۴۵۴ هکتار اجرای احکام صورت گرفته  و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۰۰ درصد و از نظر مساحت هم ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

آقاجانلو تاکید کرد: ۵۶ درصد از مساحت کل استان جزو اراضی ملی است و  کاهش خسارت های ناشی از سیل، افزایش سفره های آب زیر زمینی و تقویت آن، افزایش پوشش گیاهی و کاهش فرسایش خاک از جمله اثرات مثبت استفاده از روش های بیولوژیکی و مکانیکی است. 

وی گفت: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری موجب بهبود وضیعت معیشتی حوزه نشینان شده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان ابراز داشت: پروژه آبخوان داری چهره آباد یکی از بزرگترین پروژه های آبخوان داری در کشور است و در حال حاضر این طرح  ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

کد خبر: ۷۶٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha