۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
برنامه ریزی برای برگزاری سفر فعالان اقتصادی همدان به کشور افغانستان
دبیر کل اتاق بازرگانی همدان خبر داد:

برنامه ریزی برای برگزاری سفر فعالان اقتصادی همدان به کشور افغانستان

همدان - دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از برنامه ریزی برای برگزاری سفر علاقمندان به تجارت در کشور افغانستان خبر داد و گفت: این سفر در راستای آشنایی و توسعه روابط تجاری فعالان اقتصادی افغانستان و همدان تدارک دیده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشست دبیر کل اتاق با عبدالجامع جامع نماینده مجلس غزنی و عضواتاق بین الملل افغانستان و رئیس شرکت های عمران زبیر گروپ پیش از ظهر شنبه برگزار شد.

در این نشست که با حضور علی محمودی عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی و برخی دیگر از مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان برگزار شد دو طرف در مورد گسترش و  تقویت تعاملات تجاری و بهره گیری از ظرفیت های صادراتی کشور افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

طاهره ایزدی در این نشست با مروری بر مهم ترین ظرفیت های اقتصادی استان همدان از توانمندی های فعالان اقتصادی در صادرات صنایع غذایی، لبینات و دیگر محصولات مازاد استان مطالبی ارائه کرد.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان اعلام آمادگی کرد در فرصتی نزدیک از علاقمندان به تجارت در کشور افغانستان دعوت و طی یک تیم تجاری برای آشنایی و توسعه روابط تجاری با استان همدان سفری به افغانستان تدارک دیده شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق همدان نیز در این جلسه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور افغانستان یادآور شد: این کشور در سالیان اخیر زیرساخت های خود برای توسعه روابط تجاری با کشور های همسایه را تا حد زیادی افزایش داده است.

علی محمودی ابراز امیدواری کرد: با توسعه راه های تعاملاتی با تجار این کشور سهم بسزایی از صادرات و بازار این کشور ازآن فعالان اقتصادی استان همدان شود.

نماینده مجلس غزنی و عضواتاق بین الملل افغانستان نیز در این جلسه اظهار کرد: کشور افغانستان در سال های اخیر شرایط توسعه روابط تجاری خود را با کشورهای همسایه تا حد زیادی تسهیل بخشیده و در این رابطه آمادگی داریم  تبادل تجاری خود با استان همدان را بالاخص در زمینه محصولات لبنی و صنایع غذایی تقویت و توسعه بخشیم.
 

کد خبر: ۷۶٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha