۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
روابط با ترکمنستان توسعه یابد/ برنامه ۷ ساله برای احیاء خلیج گرگان
معاون اول رئیس جمهور:

روابط با ترکمنستان توسعه یابد/ برنامه ۷ ساله برای احیاء خلیج گرگان

گرگان- معاون اول رئیس جمهور گفت: گلستان ظرفیت های اقتصادی و تجاری خوبی دارد و باید روابط با کشور همسایه ترکمنستان توسعه یابد تا بستری برای رونق تبادلات تجاری استان شود.

به گزارش بازار، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در ورود به گرگان با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت گلستان پرداخت و اظهار کرد: گلستان شرایط خوبی از نظر گردشگری و طبیعت دارد و اکنون هم در این سفر تلاش داریم موانع طرح های بزرگ را بررسی کنیم تا در دولت بعدی با سرعت پیش برود.

وی زهکشی اراضی کشاورزی را از طرح های مهم استان برشمرد و افزود: تصمیم اول دولت ۲۸۰ هزار زهکشی بود که ۸۰ هزار هکتار انجام و ۹۰ هزار هکتار هم در حال اجرا است و امیدواریم زودتر به پایان برسد.

جهانگیری گفت: استان استعداد تجاری و مرزی بالایی داشته و با کشور دوست و همسایه ترکمنستان در ارتباط هستیم که باید روابط توسعه یابد زیرا می‌توان با توسعه راه آهن ارتباط با چین و غرب هم برقرار شود.
وی با بیان این که منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند قطب بزرگ توسعه استان باشد، تصریح کرد: این طرح بعد از تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده که امیدواریم سیاستی که دولت پیش گرفته در آنجا نهایی شود.

معاون اول رئیس جهور خاطرنشان کرد: برنامه هفت ساله برای احیا خلیج گرگان و تالاب میانکاله در نظر گرفته شده است که امروز مشکلات آن بررسی خواهد شد.

کد خبر: ۷۶٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha