۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
آغاز نظارت بر قیمت های بازار شب عید| چه اقلامی مورد نظارت بازرسان تعزیرات خواهد بود
مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران در گفتگو با «بازار» خبر داد

آغاز نظارت بر قیمت های بازار شب عید| چه اقلامی مورد نظارت بازرسان تعزیرات خواهد بود

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: امسال طرح تشدید نظارت بر قیمت ها در بازار شب عید از اواخر هفته اول اسفند ماه جاری آغاز شده و تا پایان ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «محمدعلی اسفنانی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار درخصوص برنامه سازمان تعزیرات حکومتی برای نظارت بر قیمت اقلام در بازار شب عید  در تهران تاکید کرد: به علت شرایط اقتصادی امسال و سال گذشته نظارت بر بازار را زودتر از هر سال آغاز کردیم و گشت های بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی شبانه روزی در این ایام در سطح شهر تهران بر قیمت ها نظارت خواهند کرد.

طرح نظارت بر بازار تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد
مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران اظهارداشت: هرسال طرح تشدید نظارت بر قیمت ها در بازار شب عید از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت، اما امسال طبق برنامه ریزیهای انجام شده از اواخر هفته گذشته بازرسان تعزیرات حکومتی کار خود را در سطح شهر تهران آغاز کردند.

امسال نظارت بر قیمت اقلام مورد مصرف مردم از جمله مواد پروتئینی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، میوه، شیرینی فروشی ها، پوشاک، کیف و کفش، رستورانها، هتل ها، آجیل، مهمانپذیرها، مراکز درمانی و سایر واحدهای صنفی که اولویت مردم خرید از این مراکز را تشدید خواهیم کرد

اسفنانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه امسال در طرح نوروزی قیمت و فروش چه اقلامی بیشتر مورد توجه و نظارت بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی خواهد بود، گفت: در این طرح امسال نظارت بر قیمت اقلام مورد مصرف مردم از جمله مواد پروتئینی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، میوه، شیرینی فروشی ها، پوشاک، کیف و کفش، رستورانها، هتل ها، آجیل، مهمانپذیرها، مراکز درمانی و سایر واحدهای صنفی که اولویت مردم خرید از این مراکز را تشدید خواهیم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور برنامه دیگر امسال ما نظارت بر کالاهای سلامت محور است و اماکن درمانی، مطب ها، بیمارستانها و کلنیک های درمانی مشمول نظارت بازرسان و گشت های تعزیرات حکومتی خواهند بود.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص همکاری سایر نهادها و ارگان ها در طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید، گفت: در این طرح بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه ها، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی و پشتیبانی امور دام در گروه های مربوطه با بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی همکاری و در صورت نیاز پس از رسیدگی به تخلفات احتمالی واحدهیا صنفی، حکم مربوطه نیز در اسرع وقت صادر خواهد شد.  

طبق برنامه تا پایان ۱۵ فروردین تعطیلی گشت‌ها را نخواهیم داشت و گشت‌ها در شهر تهران در خدمت مردم هستند و هموطنان برای هرگونه گزارش تخلفات احتمالی قیمت ها در تهران می توانند مراتب را به شماره تلفن ۱۳۵ به صورت شبانه روزی اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه طبق برنامه تا پایان ۱۵ فروردین تعطیلی گشت‌ها را نخواهیم داشت و گشت‌ها در شهر تهران در خدمت مردم هستند، تاکید کرد: هموطنان برای هرگونه گزارش تخلفات احتمالی قیمت ها در تهران می توانند مراتب را به شماره تلفن ۱۳۵ به صورت شبانه روزی اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

روزانه ۱۰ واحد گشت بازرسی بر قیمت های شب عید در سطح تهران نظارت می کنند
اسفنانی اظهارداشت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید روازنه بیش از ۱۰ واحد گشت بازرسان صبح و بعدازظهر در سطح شهر تهران بر قیمت ها نظارت خواهند کرد و اگر ضرورت ایجاب کند تعداد بازرسان و گشت های تعزیرات حکومتی را افزایش خواهیم داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر کشیک تعزیرات در ایام تعطیلات نوروزی چگونه خواهد بود، گفت: در طول تعطیلات نوروزی قضات کشیک و شعب ما همچنان فعال خواهند بود و گشت های بازرسی نیز صبح و بعد از ظهر در سطح شهر تهران هرگونه تخلفات احتمالی را رصد و پایش خواهند کرد.

قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و تغییری نکرده است
این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی تهران در خصوص افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در سطح شهر تصریح کرد:  قیمت مصوب مرغ همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و تغییر نکرده لذا اگر مرغ بیشتر از این قیمت عرضه شود گرانفروشی مستوجب برخورد تعزیراتی است، ضمن اینکه در خصوص عرضه اقلام بیش از قیمت مصوب در تنظیم بازار، سایر نهادها نیز باید به این مساله رسیدگی کنند.

امسال اولویت و کار اصلی ما معطوف به بازار شب عید است و چون به علت بیماری کرونا شرایط مطلوبی نداریم از مردم و شهروندان استدعا داریم هنگام خرید در بازار، پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند و اصناف نیز ملزمند به تمام دستورالعمل های بهداشتی توجه جدید  داشته باشند

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران تصریح کرد: امسال اولویت و کار اصلی ما معطوف به بازار شب عید است و چون به علت بیماری کرونا شرایط مطلوبی نداریم از مردم و شهروندان استدعا داریم هنگام خرید در بازار، پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند و اصناف نیز ملزم هستند به تمام دستورالعمل های بهداشتی توجه جدید داشته باشند.

اسفنانی تاکید کرد: در این ایام که مردم خرید بیشتری دارند نباید شاهد گرانفروشی و احتکار باشیم و گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی نیز در طول شبانه روز به هرگونه تخلف در این زمینه در اسرع وقت رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر: ۷۶٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha