۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
تعطیلی ۸۰ واحد تولید و فروش پوشاک در اصفهان/ اعتقادی به فروش اینترنتی نداریم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تعطیلی ۸۰ واحد تولید و فروش پوشاک در اصفهان/ اعتقادی به فروش اینترنتی نداریم

اصفهان- خطابخش، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان گفت: بحران شیوع کرونا منجر به تعطیلی حدود ۸۰ واحد صنفی تولید و فروش پوشاک در اصفهان شد.

ابراهیم خطا بخش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت تولید و فروش پوشاک در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰۰ تولیدی پوشاک در اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه عمده فروشگاه‌های تولیدی در اصفهان نسبت به تولید شلوار، کت و شلوار، مانتو، لباس‌های تریکو و ... اقدام می‌کنند، ابراز داشت: می‌توان گفت ۸۰ درصد از نیاز استان در این زمینه توسط تولید کنندگان داخلی تامین می‌شود.

فروش پوشاک به کمترین میزان خود رسیده است
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و ۸۰۰ فروشگاه پوشاک در اصفهان نیز گفت: این واحدهای صنفی در بحران شیوع کرونا دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که همچنان برطرف نشده است.

خطابخش با بیان اینکه در سال جاری فروش پوشاک به کمترین میزان خود رسیده است، ادامه داد: در این زمینه باید توجه داشت که پوشاک قابل مرجوع شدن نیست ضمن اینکه تولید و مصرف پوشاک مطابق با مد روز است و در بازه زمانی خاص مورد استفاده قرار می گیرد و چنانچه فروشندگان امکان فروش محصولات خود را نداشته باشند با چالش جدی رو به رو خواهند شد.

وی در خصوص بازار شب عید در اصفهان نیز ابراز داشت: در حال حاضر بازار شلوغ است اما فروش پوشاک در حداقل قرار دارد چرا که توان مالی مردم کاهش یافته است.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت پوشاک در اصفهان
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان با اشاره به افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی قیمت پوشاک در سال جاری نسبت به سال گشته افزود: باید توجه داشت که این افزایش قیمت از سوی تولیدی‌ها صورت گرفته و به دلیل افزایش قیمت تامین مواد اولیه و دستمزد کارگران است.

خطابخش با بیان اینکه در واحدهای صنفی فروش پوشاک در اصفهان اجناس مطابق با قیمت درج شده بر روی برچسب به فروش می‌رسند، ادامه داد: چنانچه در این زمینه تخلفی دیده شود و افزایش قیمتی داشته باشیم از سوی فروشگاه‌های بدون مجوز صورت گرفته است.

وی در خصوص اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز فروش پوشاک و برگزاری تخفیف‌ها در این واحدهای صنفی ابراز داشت: دراین زمینه نظارت جدی در دستور کار قرار گرفته و چندین فروشگاه نیز پلمب شده است.

اعتقادی به فروش اینترنتی نداریم
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان در ادامه در خصوص فروش اینترنتی پوشاک در اصفهان نیز ابراز داشت: ما به این امر اعتقادی نداریم چرا که بر این فضا نظارتی وجود ندارد و اغلب خریداران در این بخش در زمینه قیمت و یا کیفیت محصول دچار مشکل شده‌اند.

خطابخش با تاکید بر اینکه ورود به خرید و فروش اینترنتی پوشاک نیازمند زیرساخت و نظارت جدی است، افزود: در این زمینه طی سال‌های آینده مجبور به ورود به فروش اینترنتی خواهیم شد اما در حال حاضر شرایط برای این امر فراهم نیست.

وی همچنین به معضلات ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا برای واحدهای صنفی تولید و فروش پوشاک در اصفهان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۸۰ واحد صنفی زیر مجموعه این اتحادیه دیا تعطیل شده و یا تغییر شغل داده‌اند.

کد خبر: ۷۶٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha