۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
فقط ۳ هزار بافنده فرش در اردبیل بیمه هستند
رئیس اتحادیه فرش روستایی استان اردبیل:

فقط ۳ هزار بافنده فرش در اردبیل بیمه هستند

اردبیل - امانی، رئیس اتحادیه فرش روستایی استان اردبیل گفت: متأسفانه در حال حاضر سه هزار بافنده فرش در اردبیل از ۲۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

پاشا امانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای حمایت از فعالان صنعت فرشبافی در استان اردبیل تاکنون اقدامات خوبی انجام یافته اما با این حال در شرایط کنونی از ۲۵ هزار بافنده فرش در استان ۲۲ هزار نفر بدون بیمه و تنها سه هزار نفر از تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: تولیدات در حوزه فرش مبنای کار است و به همین منظور بافندگان فرش روستایی را به صندوق بیمه اجتماعی و روستایی معرفی کرده‌ایم و به همین منظور ۹ هزار نفر برای بهره‌مندی از خدمات تأمین اجتماعی به صندوق بیمه اجتماعی و روستایی معرفی شده است.

رئیس اتحادیه فرش روستایی استان اردبیل گفت: با هدف پشتیبانی از بافندگان فرش دستباف ارائه تسهیلات کم‌بهره در دستور کار قرار گرفته و درصدد برطرف‌سازی هزینه‌های درمانی بافندگان فرش هستیم که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی مطرح است و امیدواریم اقدامات لازم ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود.

امانی ادامه داد: مشکلی که در حال حاضر بافندگان فرش با آن مواجه هستند این است که به خاطر عدم پرداخت قسمتی از تسهیلات قبلی و بدهی به بانک نمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند که امیدواریم در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدامات لازم را در راستای رفع مشکلات آنان انجام دهد.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه اولویت اساسی است و درصدد هستیم با همکاری و مشارکت همه‌جانبه در تحقق اهداف مورد نظر گام برداشته و به تمامی اهداف خود برای ارائه خدمات به فعالان این عرصه دست یابیم که این مهم برای ما بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: ۷۶٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha