۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
چرا مقاطع فولادی را باید از تامین کنندگان معتبر خرید؟

چرا مقاطع فولادی را باید از تامین کنندگان معتبر خرید؟

به دنبال رونق پیدا کردن بازار فولاد، کسب و کارهای متعددی ایجاد شدند و به مرور زمان گسترش پیدا کردند. از آنجا که فولاد به شکل شمش مورد نیاز تمامی صنایع نیست، ‌لازم است تا این آلیاژ به اشکال پر کاربردتری تبدیل شود.

به گزارش بازار، زمانی که انسان قبل از تاریخ آهن را می‌پرستید، ‌ لحظه‌ای فکرش را هم نمی‌کرد که روزی فرا رسد تا این ماده تمام زندگی او را در بر گیرد. امروزه آلیاژ فولادی که متشکل از آهن، ‌ کربن و سایر عناصر آلیاژی است، ‌ مهم‌ترین ماده در ساخت و سازهای صنعتی است. اهمیت و کاربرد این ماده در دنیای امروز به اندازه‌ای است که می‌توان آن را ارزشمندتر از بسیاری مواد اولیه دانست. رواج پیدا کردن فولاد در ساخت و سازهای صنعتی تماما در گرو خواص منحصر به فردی است که تنها می‌توان از این ماده انتظار داشت. تمامی کالاهایی که در دنیای امروز با فولاد ساخته می‌شود، ‌ روزگاری به کمک گیاهان و بدنه درختان ساخته می‌شدند.

به دنبال رونق پیدا کردن بازار فولاد، کسب و کارهای متعددی ایجاد شدند و به مرور زمان گسترش پیدا کردند. از آنجا که فولاد به شکل شمش مورد نیاز تمامی صنایع نیست، ‌ لازم است تا این آلیاژ به اشکال پر کاربردتری تبدیل شود. به همین خاطر علاوه بر شمش، ‌ صورت‌های مختلفی از این ماده در بازار آهن آلات موجود می‌باشد. در یک نگاه کلی مقاطع اولیه فولادی به صورت زیر هستند:

- میلگرد

- ورق

- لوله

- تیرآهن

- پروفیل

تولید هر کدام از این اشکال در کارخانه و با به کارگیری ماشین آلات و تجهیزات مختلفی صورت می‌گیرد. هم‌چنین هر کدام با روش مخصوصی تولید می‌شوند. بسیاری از کارخانه در ایران و دنیا در زمینه تولید هر کدام از این مقاطع مشغول فعالیت هستند. برخی از آن‌ها همانند فولاد مبارکه اصفهان به مرور زمینه فعالیت خود را گسترش دادند تا جایی که امروزه چندین مقطع را به طور همزمان تولید و به بازار داخل و خارج عرضه می‌کنند. هرچند حجم تولید بالا و تنوع برای تولید کنندگان اهمیت بالایی دارد، ‌ اما کیفیت محصول اولویت اصلی آن‌ها است. چرا که این کیفیت است که باعث مطرح شدن هرچه بیشتر برند در میان بازاری شلوغ چون بازار آهن می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که در سراسر کشور ایران کارخانه‌های بسیاری به عنوان تولید کننده آهن آلات فعال هستند. اما قطعا محصولی خروجی تمام آن‌ها عالی نخواهد بود. استفاده از محصول نامرغوب در موارد حساسی چون ساختمان سازی، ‌ موجب به خطر انداختن جان افراد می‌شود. به طور مثال میلگرد و تیرآهن از عناصر اصلی در ساخت و ساز هستند که انتقال نیروهای ناشی از زلزله و یا حوادث طبیعی دیگر  و به طور کلی تضمین ساختمان به آن‌ها وابسته است. بنابراین در صورتی که در انتخاب این قبیل مقاطع سهل انگاری صورت گیرد، ‌ ممکن است جان و مال افراد به خطر افتد. برای جلوگیری از رخداد چنین حوادثی باید مواد اولیه مورد نیاز خود را از تامین کنندگان معتبری که با کارخانه‌های بنام  کشور در تعامل هستند، ‌ تهیه کنید. بازرگانی فولاد آیرومارت از جمله مجموعه‌های است که محصول مطرح‌ترین تولید کنندگان فولادی را به دست مشتریان می‌رساند.

اهمیت خرید از تامین کننده
همان گونه که متوجه شدید، ‌ بازار آهن آلات بازار بزرگ با تنوع بسیار بالایی است. برای درک گستردگی این بازار یک  مقطع خاص مثل میلگرد را در نظر بگیرید. این مقطع استوانه‌ای و طویل انواع مختلفی دارد. براساس شکل ظاهری و استاندارد ساخت، با دو نوع میلگرد ساده و آجدار در بازار مواجه هستید. هر کدام از این انواع میلگرد کاربردهای منحصر به فردی دارند. شکل آج تمام میلگردهای آجدار نیز با هم یکسان نیستند و سه مدل مختلف از میلگرد آجدار در بازار قابل تهیه هستند. لازم به ذکر است که هر کدام از این میلگردهای آجدار، کاربرد و خواص یکسانی ندارند. اطلس پراکندگی تولید کنندگان میلگرد درکشور نشان می‌دهد که در هر استان حداقل یک نوردکار میلگرد وجود دارد. در نتیجه با لیست بلند بالایی از برندهای مختلف میلگرد در کشور مواجه هستیم. این در حالی است که در بازار آهن تولید کننده داخلی با خارجی در حال رقابت است. البته این رقابت چندان داغ نیست. چرا که برندهای داخلی میلگرد از چنان کیفیتی برخوردار هستند که نیازی به خرید از برندهای خارجی نباشد.

نکته‌ای دیگر که در رابطه با میلگرد وجود دارد، بحث قیمت است. برای درک بهتر پیشنهاد می‌کنیم در سایت iromart.com به جدول قیمت میلگرد آیرومارت مراجعه کنید. با بررسی  جدول متوجه خواهید شد که قیمت‌ها در استانداردها و برندهای مختلف تغییر می‌کند. بنابراین برند، که نشان دهنده کیفیت است، و نوع میلگرد بر قیمت روز این مقطع موثر است.

سایر مقاطع فولادی نیز روندی مشابه میلگرد دارند. به این ترتیب بزرگی و شلوغی بازار آهن آلات به راحتی قابل درک است. وجود انواع مختلفی از یک کالا در بازار این فرصت را برای سودجویان فراهم می‌کند تا محصولات نامرغوب را به خاطر ارزان‌تر تمام شدن خرید، به مشتری بفروشند. دراینجا است که وجود تامین کننده معتبر اهمیت می‌یابد. بنگاهی که افراد با خیال راحت بتوانند محصول مورد نیاز را تهیه کنند و به موقع تحویل بگیرند.

خدمات، اعتبار دهنده تامین کننده
اغلب افراد پس از خرید نیاز دارند تا مقطع فولادی خریداری شده را مناسب با نیاز خود سایز بندی کنند یا فرایندهای دیگری چون خمکاری و یا گالوانیزاسیون انجام دهند. مشتریان به دنبال رهایی از رفت و آمدهای اضافی و جلوگیری از اتلاف وقت، اغلب تمایل دارند که خرید را از جایی انجام دهنده که ارائه دهنده چنین خدماتی باشند.

 خدمات قابل ارائه متناسب با نوع مقطع و محل مصرف فرق می‌کند. بنابراین خریدار باید بداند که دقیقا به دنبال دریافت چه نوع خدماتی است. هم‌چنین در براورد هزینه‌های خرید دقت کند که جایی برای هزینه‌های برشکاری، خمکاری و ... در نظر بگیرد. مثلا قیمت تیرآهن آیرومارت که بر روی سایت مجموعه قابل رویت است، برای سایز، برند و طول مشخصی می‌باشد. اگر شما در نظر دارید تا تیرآهن را به شکل لانه زنبوری دربیاورید، باید از فروشنده بخواهید تا هزینه این فرایند را نیز به شما اعلام کند.

خدمت دیگری ک بسیار مورد پسند مشتریان است، انبارداری است. گاهی شرایطی پیش می‌آید که به موجب آن ممکن خریدار بخواهد تحویل بار را به تعویق بیندازد و یا محلی برای نگهداری بار خریداره شده نداشته باشد. نیاز به یک انبار مجهز که شرایط نگهداری آهن آلات را داشته باشد، به طور مثال بار را از شرایط آسیب زایی چون تابش آفتاب و شرایط خورنده حفظ کند، بسیار کمک حال خریدار خواهد بود. اگر به دنبال خرید از تامین کننده‌ای با چنین امکاناتی هستید، آیرومارت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. انبارداری از جمله مزیت‌های این واحد بازرگانی است.

استعلام قیمت روزانه از سایت آیرومارت
فولاد و مقاطع ساخته شده با این آلیاژ، هر روز تحت تاثیر شرایط اقتصادی و سیاسی و نیز شرایط روز بازار، با تغییر قیمت مواجه هستند. بنابراین پیگیری قیمت این محصولات از یک سامانه معتبر و به روز نیاز تمام افرادی است که قصد خرید از بازار آهن را دارند. سایت آیرومارت هر روز قیمت تمام محصولات فولادی موجود در بازار را هر روز بروزرسانی می‌کند. بنابراین برای استعلام قیمت کافی است به سایت مجموعه مراجعه کنید. در هر بخش می‌توانید با انتخاب نام کارخانه و ابعاد قیمت روز مقطع مورد نظر را بیابید. محصولات قابل ارائه در مجموعه آیرومارت به شرح زیراست:

انواع میلگرد ساده و آجدار

انواع تیرآهن و هاش

انواع پروفیل

نبشی و ناودانی

انواع لوله‌های درزدار و بدون درز

انواع ورق سرد و گرم

انواع مقاطع ساخته شده با آلیاژ استنلس استیل

قابلیت تامین انواع مختلف مقاطع فولادی موجب شده آیرومارت بتواند سبد خرید مشتریان خود را کاملا تکمیل کند.

از ویژگی‌ها مثبت سایت آیرومارت، دریافت خدمات مشاوره پیش از خرید است. برای این کار کافی است تا مشخصات خود را در فرم مشاوره پر کنید تا کارشناسان با شما تماس گیرند. در بخش سفارش سریع نیز می‌توانید فایل خرید خود را بارگذاری کنید تا پیش فاکتور برای شما صادر شود.

همان طور که گفته شد قیمت مقاطع روزانه تغییر می‌کند. از آنجا که روند بازار دلار و رویدادهای سیاسی این بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تا حدودی می‌توان سمت و سوی بازار آهن آلات را پیش بینی کرد. بررسی و مرور اخبار هفته در کنار پیش بینی آینده بازار هر هفته در قالب ویدئو توسط کارشناسان ارائه می‌شود. در بخش وبلاگ می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود را چون کاربرد و نقش مقاطع در صنایع مختلف در لابه لای مقالات منتشر شده بیابید.

بازرگانی فولاد آیرومارت با در اختیار داشتن افراد با تجربه و تحصیلکرده پاسخگوی تمام سوالات شما در حوزه آهن است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه همکاری با این مجموعه با شماره تلفن ۴۵۳۰۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

کد خبر: ۷۶٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آهن رسان بهینه مهرگان IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 0
      با سلام لطفا یک پست در خصوص این که چند نوع پشم شیشه وجود دارد ؟ و تفاوت پشم شیشه و سقف کاذب در قرار دهی سقف ساختمان چیست هم مطلب تهیه کنید. با تشکر از سایت خوبتون .