۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تلف شدن بچه ماهی های نهاوند بر اثر ابتلا به ویروس «وی.اچ. اس»
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در گفتگو با بازار مطرح کرد:

تلف شدن بچه ماهی های نهاوند بر اثر ابتلا به ویروس «وی.اچ. اس»

همدان - باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از تلف شدن شماری از بچه ماهی ها در نهاوند بر اثر ابتلا به ویروس مهلک «وی.اچ. اس» خبر داد.

کریم حاج بابا علی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بیماری «وی.اچ. اس» استخرهای پرورش ماهی کشور را درگیر کرده است، افزود: این بیماری ویروسی است که وقتی وارد یک استخر می شود، تمام سرمایه پرورش دهنده ماهی را بر باد می دهد و بسیار خطرناک و مهلک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با تاکید بر اینکه این ویروس با پرواز یک گنجشک منتقل می شود، سرعت و سرایت این ویروس را بسیار سریع دانست و گفت: به عنوان مثال اگر یک پرنده ناقل این ویروس از ملایر پرواز کند و بر روی یکی از استخرهای ماهی در نهاوند بنشیند، تمام ماهی های داخل استخر را مبتلا کرده و آن ها را از بین می برد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند به واسطه وجود منابع آبی مناسب اولین شهر شیلاتی غیرساحلی کشور است که به عنوان خواهر خوانده شیلات ایران شناخته می شود،  ادامه داد: بالغ بر چند میلیون قطعه ماهی در مزرعه پرورش ماهی سردابی و گرمابی در سطح شهرستان نهاوند وجود دارد.

حاج باباعلی با یادآوری اینکه ۹۰ واحد مزرعه پرورش ماهی سردابی و گرمابی و تکثیری در نهاوند مجوز فعالیت دارند، عنوان کرد: از این ۹۰ واحد ۶۵ به صورت فعال و نیمه فعال اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در این راستا عنوان کرد: منظور از واحد غیرفعال، واحدی است که با تمام ظرفیت کار نمی کند.

وی در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اینکه تعداد ۳۰ نفر در این بخش به طور مستقیم مشغول به کار هستند، عنوان کرد: به طور میانگین در سال، بالغ بر دو هزار تن ماهی سردابی (ماهی قزل آلا)  تولید می شود و استخرهای ماهی ظرفیت تولید دو و نیم میلیون بچه ماهی را دارا هستند که در حال حاضر، این واحدها با تولید یک میلیون بچه ماهی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر: ۷۶٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha