۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
مراجعه یک میلیون و ۵۲۳ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران از ابتدای سال
رییس ستاد معاینه فنی تهران عنوان کرد

مراجعه یک میلیون و ۵۲۳ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران از ابتدای سال

مقدم، رییس ستاد معاینه فنی تهران گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن یک میلیون و ۵۲۳ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است.

به گزارش بازار، حسین مقدم رئیس ستاد معاینه فنی تهران افزود: در حال حاضر روزانه شش هزار و پانصد دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و میزان مراجعه در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا همه مراکز فاقد صف انتظار است.

وی با بیان اینکه از تعداد مراجعه‌ها تا پایان بهمن، ۱ میلیون و ۹۴ هزار دستگاه خودرو مراجعه اولی بوده است، گفت: از این تعداد ۱۷ درصد در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، ۴ درصد کمک فنر، ۱۴ درصد تست ترمز و ۱۶ درصد عیوب ظاهری مردود شده و در مجموع ۳۷ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده است.

مقدم اضافه کرد: در یازده ماه یک میلیون و ۳۶ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که ۲۶۴ هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است. حدود ۲۶ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر است.

رئیس ستاد معاینه فنی تهران افزود: دریازده ماه امسال ۱۳۱۳۰ دستگاه خودروی سنگین نیز به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران از دهم آبان افزود: از اغاز این آزمون تا پایان بهمن، ۵۷ هزار و ۳۶۴ دستگاه خودرو آزمون شده که ۶۸۸ دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده است.

مقدم با اشاره به پایان سال و پیشگیری از ایجاد صف انتظار در مراکز معاینه فنی گفت: شهروندان برای مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی در مراکز معاینه فنی تهران با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی سامانه تهران من و ستاد معاینه فنی تهران، با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

کد خبر: ۷۶٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha