۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
افزایش نرخ تورم در فرانسه
سازمان ‌آمار و پژوهش‌ اقتصادی ‌فرانسه گزارش داد

افزایش نرخ تورم در فرانسه

شاخص مصرف‌گرایی یا هزینه مصرف ‌خانوارها، در ماه فوریه به طور چشمگیری، افزایش یافته است.

به گزارش بازار، سازمان داده‌های ‌آماری و پژوهش‌های اقتصادی ‌فرانسه، ‌l’Insee، روز جمعه اعلام کرد شاخص مصرف‌گرایی یا هزینه مصرف ‌خانوارها، یعنی ‌میانگین ‌هزینه‌ای ‌که ‌خانوارها برای ‌خرید کالا و خدمات مصرفی ‌مورد ‌نیاز ‌خود در ماه می‌پردازند و در ‌واقع ‌نشان دهنده میزان ‌تقاضای داخلی ‌برای ‌کالا و ‌خدمات است در ماه فوریه به طور چشمگیری، افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش رقم این شاخص در ماه فوریه در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، هفت دهم درصد افزایش یافته است. این در حالی است که رقم این شاخص در ماه ژانویه در مقیاس سالیانه، نیم درصد افزایش یافته بود.

بر اساس داده ها و آمار و ارقام ‌رسمی ‌منتشر شده در فرانسه، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته هشت و دو دهم درصد در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، کاهش یافت.

کارشناسان مسائل مالی ‌و ‌اقتصادی که این خبرگزاری ‌نظر ‌آنها را در این باره ‌جویا شده ‌بود پیش بینی کرده ‌بودند که ‌رقم این شاخص در ‌این مقطع ‌زمانی هشت و سه دهم درصد کاهش داشته باشد. تاکنون سابقه نداشته است که تولید ناخالص داخلی فرانسه تا این اندازه کاهش یافته باشد. شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ علت اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی فرانسه بوده است.

بر اساس این گزارش در فاصله ‌ماههای ‌اکتبر تا ‌دسامبر(سه ‌ماهه ‌چهارم) سال گذشته تولید ناخالص داخلی فرانسه در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، یک و چهار دهم درصد کاهش یافته است. در فاصله ‌ماههای ‌ژوییه تا ‌سپتامبر(سه ماهه ‌سوم) سال گذشته نیز شاخص تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال گذشته فرانسه یک و سه دهم درصد کاهش یافته بود. میزان تولید ناخالص داخلی فرانسه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ چهار و نه دهم درصد نسبت به همین مدت زمان در سال ۲۰۱۹ کمتر است.

بر اساس داده‌ها و آمار و ارقام ‌رسمی ‌منتشر شده در فرانسه، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته هشت و دو دهم درصد در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، کاهش یافت.

کارشناسان مسائل مالی ‌و ‌اقتصادی که این خبرگزاری ‌نظر ‌آن‌ها را در این باره ‌جویا شده ‌بود پیش بینی کرده ‌بودند که ‌رقم این شاخص در ‌این مقطع ‌زمانی هشت و سه دهم درصد کاهش داشته باشد. تاکنون سابقه نداشته است که تولید ناخالص داخلی فرانسه تا این اندازه کاهش یافته باشد. شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ علت اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی فرانسه بوده است.

بر اساس این گزارش در فاصله ‌ماه‌های ‌اکتبر تا ‌دسامبر (سه ‌ماهه ‌چهارم) سال گذشته تولید ناخالص داخلی فرانسه در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، یک و چهار دهم درصد کاهش یافته است. در فاصله ‌ماه‌های ‌ژوییه تا ‌سپتامبر (سه ماهه ‌سوم) سال گذشته نیز شاخص تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال گذشته فرانسه یک و سه دهم درصد کاهش یافته بود. میزان تولید ناخالص داخلی فرانسه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ چهار و نه دهم درصد نسبت به همین مدت زمان در سال ۲۰۱۹ کمتر است.

کد خبر: ۷۶٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha