۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
عجیب‌ترین ماشین‌های جهان در طول تاریخ
قالب گریزی عاملی برای ماندگاری طراحی خودروها

عجیب‌ترین ماشین‌های جهان در طول تاریخ

برخی طراحی‌های خودرو با قضاوت‌های متفاوتی روبرو می‌شوند و ازاین‌رو عجیب توصیف می‌شوند. مثلاً درحالی‌که برخی خودروها را به‌عنوان زشت‌ترین اتومبیل‌های جهان می‌شناسند برخی دیگر آن‌ها را شاهکار هنری می‌دانند که تمایزی جدی در طراحی داشته‌اند. ما در این مطلب به عجیب‌ترین خودروهای طراحی شده تاریخ می‌پردازیم.

بازار، گروه خودرو: سرویس خودرو طراحان اتومبیل به دنبال خلق طرح‌های جدید، متناسب با توسعه صنایع، برای پاسخگویی به نیازهای مردم و رقابت شدید با رقبا هستند. از همین رو امروزه برخلاف گذشته که چندان محدودیت‌های مصرف انرژی و استانداردها دستان طراحان را نبسته بود، خودروهایی با ریخت و قیافه‌های متفاوت طراحی می‌کردند.

برخی از طراحی‌ها که زمانی شگفت‌انگیز بودند، باگذشت زمان حیرت ایجاد کردند، درحالی‌که برخی دیگر تمایز خود را حفظ کردند و در حافظه کسانی که آن‌ها را به دست آوردند ماندگار ماندند.

این عجیب‌ترین ماشین‌ها و طرح‌های جهان از زمان ظهور اتومبیل‌ها در اوایل قرن بیستم است:

نورمن تمپس:

این اتومبیل با طراحی عجیب‌وغریب خود یکی از زیباترین اتومبیل‌های جهان به‌حساب می‌آید. جلو آن طولانی است و در ندارد و همین امر باعث شده است که آن وارد لیست 10 اتومبیل عجیب جهان شود و این نام از نام طراح آن "تمپوس" گرفته شد. نورمن تمپس برای ساخت آن 3 سال وقت صرف کرد.

 استات اسکورپین Stout Scorpion

استات اسکورپین Stout Scorpion که به زبان فارسی به معنی عقرب تنومند است اولین اتومبیل کوچکی بود که در دهه 1930 به معرض دید قرار گرفت و دارای قسمت جلویی نسبتاً کوچک و فاصله دو محور گسترده‌ای بود و به دلیل طراحی خاصش محبوبیت گسترده‌ای پیدا نکرد و فقط 12 دستگاه از آن تولید شد.

بوگاتی 57:

اگرچه این شرکت هزاران مدل تولید می‌کند اما بوگاتی 57 عجیب‌ترین مدل است که با موتور دو میل بادامک و چرخ‌دنده آن متمایز شده بود.

لو صابر:

 جنرال موتورز برای طراحی این خودرو از طراحی هواپیما الهام گرفته است و مشخصه آن طول و تحدب از جلو است و در بین 10 ماشین عجیب دنیا طبقه‌بندی می‌شود و مردم در دهه پنجاه قرن گذشته با تعجب به آن نگاه می‌کردند.

فورد اسپیدستر:

این خودرو در سال ساخت بسیار مهم نبود و جلب‌توجه نکرد، اما هنگامی‌که صاحب آن، خودرو را در سال 2016 برای نمایش دوباره بیرون آورد، بسیاری را تحت تأثیر قرارداد و یک نسخه از این نوع فورد به قیمت 770 هزار دلار فروخته شد.

بیل B 50:

بیل B به‌عنوان کوچک‌ترین اتومبیل در جهان وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد و با طراحی منحصربه‌فرد خود با سه‌چرخ و ساختار کج به شکل اسباب‌بازی‌های کودکان متمایز شد اما امروزه برخی از شرکت‌ها در حال شبیه‌سازی ساختار آن هستند. به‌ویژه مدل‌هایی که از سیستم برقی استفاده می‌کنند.

تاسکو (TASCO 1948)

طراحی این خودرو نیز با الهام از هواپیما انجام شد، زیرا در کابین بسته خلبانش معروف بود، جایی که راننده و سرنشینان می‌توانستند پانل‌های شیشه را از بالابلند کنند، بنابراین آن‌ها می‌توانند خارج شوند. همان‌طور که در عکس‌ها مشهود است، چهارچرخ کاملاً پوشیده شده بود.

اکس‌تریم لاین ایکس گیلدا (X Gilda)

این ماشین با الهام از سفینه فضایی اولین ماشین مجهز به تور بو بود. ضمن اینکه دارای یک بدنه آلومینیومی زیبا بود.

فراری 512:

همچنین خودروی فراری به شکل فضاپیمایی که در فیلم‌های علمی تخیلی ظاهر شد، فراری 512 یک ماشین مخروطی شکل بود؛ هم از جلو و هم از عقب. این مدل از فراری دارای لاستیک‌های کمی بلند است.

کد خبر: ۷۵٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ا.ب. IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      4 2
      شما چندتا از معروف ترین و محبوب ترین ماشین های تاریخ رو هم به انضمام یکی دوتا ماشین عجیب زیر سوال بردید