۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
آزادراه غدیر افتتاح شد
با فرمان رئیس جمهور؛

آزادراه غدیر افتتاح شد

آزادراه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر به صورت دو باند و شش خطه از حدود آبیک قزوین تا محدوده چرمشهر امتداد می‌یابد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، افتتاح آزادراه غدیر گفت: ۱۴ استان از مزایای این آزادراه بهره مند می‌شوند.

وی افزود: براساس طرح‌های صورت گرفته در پیرامون آزادراه پارک‌های لجستیک شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که ما امروز یک متغیر اساسی را به بهره برداری رساندیم گفت: شرکت‌ها و ظرفیت‌های پیمانکاری را به سمت سیاست‌های سرمایه گذاری و شراکت در زیرساخت‌ها هدایت کردیم به طوری که قرارگاه خاتم الانبیاء یکی از این الگوهاست که ۷۰ درصد قرارگاه و ۳۰ درصد وزارت راه و شهرسازی شراکت داشتند.

اسلامی گفت: امروز با فرمان رئیس جمهور آزادراه ابراهیم خلیل الله را پایگذاری می‌کنیم که این آزادراه از انتهای ورامین به اتوبان پردیس به طول ۹۰ کیلومتر خواهد بود.

وی افزود: تفاهم نامه این آزادراه آماده است ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شرکت احداث در ساخت آن مشارکت می‌کنند ما می‌توانیم با این آزادراه گره ترافیکی شرق تهران را ساماندهی کنیم و بار سنگینی از شریف آباد تا افسریه را به سمت شمال و جنوب توزیع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرحی است که زنجیره آزادراهی را در کلانشهر تهران کامل می‌کند و خاتمه می‌دهد.

اسلامی افزود: در سال ۹۲، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت که تا پایان دولت به ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید و رشد ۵۰ درصدی در آزادراه‌های کشور اتفاق می‌افتد.

وی گفت: از ابتدای دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت که تا پایان دولت به ۲۰ هزار کیلومتر خواهد رسید یعنی افزایش بیش از ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وی افزود: الگوی استفاده از بازار سرمایه از جمله اقداماتی است که در یک سال و نیم گذشته آن را طراحی کردیم و ۱۹ پروژه بزرگ و تاریخ ساز که درزمینه زیرساخت حمل و نقل هستند قرار است انجام شود.

کد خبر: ۷۵٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha