۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر با حضور رئیس جمهور
امروز صورت می گیرد؛

بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر با حضور رئیس جمهور

همزمان با میلاد مبارک امیر المومنین حضرت علی (ع)، طرح ملی آزاد راه غدیر تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری به بهره برداری می رسد.

به گزارش بازار، آزادراه شش باند غدیر، سه باند رفت و سه باند برگشت دارد و طول این آزاد راه ۱۵۸کیلومتر است که از آبیک استان قزوین شروع و تا چرم شهر انتهای نقطه شرقی استان تهران امتداد دارد و با عبور از استانهای قزوین، مرکزی، البرز و تهران نقش مهمی در کاهش ترافیک بویژه در آزاد راه های قزوین - کرج و کرج - تهران ایفا می کند.

این آزاد راه که با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان تکمیل شده است، حدود پنج آزاد راه و بزرگراه شمالی و جنوبی را به هم متصل می کند و بخشی از راه ابریشم کشور است.

همچنین آزاد راه ترانزیتی غدیر دو ساعت مسافت را کوتاه می کند سالانه حدود۶۰ میلیون لیتر سوخت مصرفی و حدود ۲۵۰ هزار تن آلاینده ها را کاهش می دهد که سهم بزرگی در کاهش آلایندگی تهران و کرج دارد.

آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودروهایی می شود که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند.

کار ساخت آزادراه غدیر با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و سهم ۳۰ درصدی دولت از سال ۱۳۹۴ آغاز و در مدت ۵ سال تکمیل شد.
پیش بینی می شود سالانه ۳۰ میلیون مسافر و ۳۲ میلیون تن بار از این آزادراه تردد کنند.

کد خبر: ۷۵٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha