۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
آمریکا آزادسازی پول‌های توقیف‌شده ایران در کره جنوبی را تکذیب کرد!

آمریکا آزادسازی پول‌های توقیف‌شده ایران در کره جنوبی را تکذیب کرد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هرگونه آزادسازی پول‌های توقیف‌شده ایران در کره جنوبی را نادرست دانست و آن را به گفت‌وگو در قالب گروه ۱+۵ مرتبط ساخت.

به گزارش بازار، ند پرایس در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این سوال که آیا کره جنوبی تصمیم دارد یک میلیارد دلار از پول توقیف شده ایران را آزاد سازد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: دولت کره جنوبی اعلام کرده است که آنها یک میلیارد دلار پول ایران را آزاد نکرده‌اند. ما همچنان در حال رایزنی با کره جنوبی در این زمینه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: وزیر خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای اعلام کرد که دارایی مضبوط ایران تنها پس از رایزنی با آمریکا ازاد خواهد شد. کره جنوبی یکی از شرکای حیاتی ما است و نقش حیاتی در اجرای تحریم‌ها نه فقط درباره ایران که درباره کره شمالی هم دارد.

پرایس اضافه کرد: این موضوع باید در متن دیپلماسی مورد بحث قرار گیرد نه در این سالن خبری. به همین دلیل است که ما از هفته گذشته پیشنهاد گفت‌وگو در قالب ۱+۵ را ارائه دادیم.

وی با تکرار ادعای پیشنهاد گفت وگو در قالب ۱+۵ با ایران، درباره احتمال اعطای دوباره معافیت هسته‌ای به ایران، گفت: درباره موضوعات خاصی که روی میز مذاکره مطرح خواهد شد و چه پیشنهادی داده می‌شود، اینجا صحبت نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما از تلاش رافائل گروسی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اجرای کامل راستی آزمایی از فعالیت هسته‌ای ایران حمایت می کنیم و به مدیرکل و آژانس اعتماد کامل داریم.

پرایس با تاکید بر اینکه فعالیت هسته‌ای ایران یک موضوع قابل توجه در دولت آمریکا است، اظهار کرد: این یک چالش فوری برای ما است، صحبت فقط عمل در برابر عمل نیست، پس از خروج آمریکا از برجام، ایران هم از توافق هسته ای دور شد.

وی مدعی شد: ما خواستار محدودیت دائمی و قابل تایید برنامه هسته‌ای ایران هستیم تا اطمینان یابیم که ایران نمی‌تواند سلاح اتمی دست یابد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه تا چه زمانی منتظر پاسخ ایران خواهند ماند، گفت: صبر ما نامحدود نیست، همانطور که رئیس جمهوری گفت او از طریق دیپلماسی به دنبال آن است که ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت. از این رو، ما مایلیم در قالب ۱+۵ به طور مستقیم با ایران وارد مذاکره شویم.

پرایس در پاسخ به این سوال که اگر ایران نقض گسترده ای از توافق هسته ای داشته است چرا آمریکا یا کشورهای دیگر بر اساس سازوکار برجام اقدامی نکرده اند، گفت ما دیگر عضو کمیسیون مشترک برجام نیستیم و نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

کد خبر: ۷۵٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معمولی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 0
      این اخبار های دوغین فقط بخاطر گول زدن ملت ونوسان گرفتن از بازار وفروش بیشتر سهامهای بی ارزش ب ملت است‌..لعنت بر کلاه برداران ودزدان وقارتگرن ‌..