۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
سفرهای رونق دهنده اقتصاد گردشگری در نوروز ۱۴۰۰ انجام می شود
وزیر گردشگری:

سفرهای رونق دهنده اقتصاد گردشگری در نوروز ۱۴۰۰ انجام می شود

کرمان - وزیر گردشگری گفت: انجام سفرهای نوع یک و دو که برای حوزه گردشگری اقتصاد و درآمد ایجاد می‌کند در ایام نوروز امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر مونسان ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان بیان داشت: با توجه به افزایش سطح تبادلات که گردشگری بین ایران و ونزوئلا بازدید از کرمان در برنامه‌های وزارتخانه قرار گرفت تا شاهد ارتقا سطح همکاری‌های گردشگری دو بین دو کشور باشیم.

وی افزود: قرار است که تورهای آشناسازی بین دو دولت انجام شود که در این راستا در اولین قدم، سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران را داشتیم ضمن اینکه قرار شده در این سفر محدود، دو شهر به عنوان نمونه گردشگری ایران در معرض نمایش هیئت دولتی و غیردولتی ونزوئلا قرار گیرند.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: در کشور ظرفیت‌های گردشگری زیادی وجود دارد که یکی از آنها کرمان است، این استان به دلیل جایگاهی که در تاریخ و تمدن کشور دارد و نیز داشته‌های تاریخی بسیار و کویر زیبا به عنوان نخستین شهر در اولین سفر انتخاب شده است.

مونسان تصریح کرد: قرار است که یک شب در کویر اقامت داشته باشیم و پس از آشنایی با کویر و امکانات آن به شهر اصفهان خواهیم رفت و سپس به تهران برمی‌گردیم لذا هدف از سفر به کرمان آشناسازی آژانس‌های گردشگری و کویر نوردی است.

وی گفت: امکان تغییر در مکان‌هایی که ثبت ملی شده اند وجود ندارد ضمن این که در هیچ صورتی اجازه تغییر و تخریب داده نخواهد شد و مجازات سنگینی برای متخلفین در پی دارد بنابراین نباید نگران تغییر و تخریب باشید.

وزیر گردشگری یادآور شد: آمدن هیئت خارجی به کرمان به عنوان یکی از لطف‌های وزارت میراث به استان کرمان است ضمن اینکه بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان از اهداف مد این سفر می‌باشد زیرا گردشگران اروپایی کویر را می پسندند.

وی در بخشی از سخنان خود به شخصیت والای شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: مزار شهید سلیمانی برای ارادتمندان به ایشان به عنوان زیارتگاهی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ای در کرمان وجود دارد.

مونسان افزود: وزیر گردشگری ونزوئلا در بدو ورود به ایران خواستار حضور بر سر مرقد این شهید بزرگوار بود و قطعا وجود مزار سردار سلیمانی در کرمان جذب گردشگران زیارتی داخلی و خارجی خواهد شد.

وی گفت: با کمیته امنیتی و اجتماعی و ستاد ملی کرونا در خصوص نوروز ۱۴۰۰ جلسات مفصلی داشتیم بحث های زیادی با حضور وزارت گردشگری و وزارت کشور بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و در نهایت طرحی را آماده و به رئیس‌جمهور ارائه کردیم که به تصویب رسید.

وزیر گردشگری یادآور شد چیزی که موجب نگرانی است سفرهای انبوه بدون برنامه می باشد که هر کسی ماشین خود را بردارد و برود و نشود این مسیر را کنترل کرد و طبعاً در پی آن اجتماع آتی نیز ایجاد خواهد شد که ممکن است خیلی بد باشد.  برای سفر های نوروز ابلاغ هایی به همه استانداران کشور شده مثل ممنوع بودن هر گونه کمپینگ یا زدن چادر لذا در ایام نوروز امسال سفرهای نوع یک و دو که برای گردشگری اقتصاد و درآمد ایجاد می‌کند را خواهیم داشت.

وی افزود: در خصوص سفرهای نوع سه تمام تدابیر را به کار خواهیم گرفت که موجب تجمع و سفر بدون برنامه و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی انجام نشود.

کد خبر: ۷۵٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha