۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
بیمه ۳۱.۵ میلیون قطعه ماهی از مبدا تولید
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی خبر داد

بیمه ۳۱.۵ میلیون قطعه ماهی از مبدا تولید

حسن نژاد، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: ۳۱ میلیون و ۵۱۰ هزار قطعه ماهی از مبدا تولید در سال زراعی جاری زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: طرح بیمه آبزیان از مبدا تولید با همکاری این صندوق و سازمان های شیلات ایران و دامپزشکی کشور و تشکل های آبزی پروری در سال زراعی جاری کلید خورد.

محمد ابراهیم حسن نژاد افزود: تلاش می کنیم با همکاری تشکل های آبزی پروری، سطح بیمه آبزیان از مبدا تولید به همه زیر بخش های ماهیان گرمآبی و سردآبی گسترش یابد.

وی در عین حال اظهار داشت: پرورش دهندگان میگو نیز می توانند از بیمه مبدا تولید آبزیان، بهره مند شوند.

حسن نژاد در مورد بکارگیری شیوه ها و تکنولوژی های روز در عملیات بیمه گری در اراضی کشاورزی گفت: طی چند سال اخیر به منظور ارزیابی دقیق تر، سریع تر و شفافیت در عملیات بیمه گری در مزارع بیمه شده و آسیب دیده از حوادث طبیعی از تکنولوژی های روز همچون سنجش از راه دور استفاده می کنیم.

وی افزود: در این راستا به کمک تصاویر ماهواره ای، سنجش میزان تولید و آسیب وارده به محصولات در مزارع، انداره گیری و مشخص می شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان این که سنجش از راه دور با کمک شرکت های دانش بنیان انجام می شود، اذعان داشت: برای نخستین بار در سال ۹۸ با وقوع سیل خوزستان از تصاویر ماهواره ای برای سنجش و ارزیابی میزان خسارت به مزارع گندم در کوتاهترین زمان استفاده کردیم و امسال نیز در چند نقطه کشور این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: قصد داریم در سال آینده سنجش از راه دور را با همکاری شرکت های دانش بنیان، علاوه بر گندم در محصولات زراعی مختلف توسعه دهیم.

حسن نژاد در همین حال بر بهینه کردن روش های بیمه تاکید کرد و گفت: برای جلب رضایت بیشتر بیمه گذاران، تلاش می کنیم روش های بیمه را بهینه کنیم و در این راستا از روش های شاخص محور و بیمه شاخص عملکردی استفاده کرده ایم.

وی بیان داشت: این روش ها هم موجب شفافیت بیشتر در تعیین خسارت می شود و هم مخاطرات اخلاقی کمتری دارد.

حسن نژاد با اشاره به این که طرح بیمه شاخص عملکردی در سال گذشته در ۱۶ استان کشور اجرا شد، توضیح داد: شاخص های عملکردی به تناسب استعداد و میزان تولید محصولات در مناطق مختلف تعریف شده و روش اجرایی آن به این صورت است که در مناطقی که بیمه شاخص عملکردی اجرا می شود، از یک میزان عملکردی که تولید کشاورز کاهش پیدا می کند، صندوق بیمه کشاورزی اقدام به پرداخت غرامت خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: این بیمه نامه در حال حاضر بیشتر در مورد زراعت جو و گندم است.

کد خبر: ۷۵٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha