۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
آبرسانی به ۱۱ هزار و ۷۶۳ روستا با جمعیت ۸.۵ میلیون نفر
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور خبر داد؛

آبرسانی به ۱۱ هزار و ۷۶۳ روستا با جمعیت ۸.۵ میلیون نفر

تبریز- مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون به ۱۱ هزار و ۷۶۳ روستا با جمعیتی بیش از ۸.۵ میلیون نفر آبرسانی انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، حمیدرضا جانباز امروز در مراسم آبرسانی به روستاهای استان اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه‌های امروز ظرفیت تامین آب حدود ۵۱۶ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

وی همچنین از بهره‌برداری تعداد زیادی مخازن ذخیره آب به حجم ۲۰ هزار متر مکعب و ۱۰۴۷ کیلومتر لوله‌گذاری در این پروژه‌ها خبر داد و گفت: با بهره‌برداری پروژه‌های امروز آب شرب پایدار برای جمعیتی بیش  از ۱۷۲ هزار نفر در سطح ۲۵۶ روستای کشور فراهم می‌شود.

جانباز، هزینه اجرای پروژه‌های آبرسانی هفته چهل و دوم پویش را ۳۴۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: برابر برنامه پویش امسال، هدف ما آبرسانی به یک‌هزار و ۶۳۸ روستا با جمعیت ۹۷۶ هزار نفر بود که با بهره‌برداری پروژه‌های امروز تاکنون به یک‌هزار و ۲۴۵ روستا با جمعیت ۸۲۲ هزار نفر آبرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون به ۱۱ هزار و ۷۶۳ روستا با جمعیتی بیش از ۸.۵ میلیون نفر آبرسانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از روستاهای کشور هم در جریان یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با اولویت روستاهای که در حاشیه شهرها قرار دارند، آبرسانی و از این ظرفیت استفاده شده است.

جانباز با بیان اینکه تا اواخر دولت دوازدهم هم برنامه‌ریزی می‌کنیم به تعهداتی که انجام شده برسیم، متذکر شد: خبرهای خوبی هم از مصوبات کمیسیون تحقیق مجلس داریم که با تصویب آنها، این قطاری که با سرعت مناسب در حال حرکت است در سال ۱۴۰۰ هم ادامه خدمت خواهد داشت.

کد خبر: ۷۵٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha