۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
خودروهای لاکچری مشمول مالیات شدند؛ مالیات متناسب با ارزش خودرو
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با «بازار»:

خودروهای لاکچری مشمول مالیات شدند؛ مالیات متناسب با ارزش خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار اخذ مالیات از خودروهایی که بالای یک میلیارد تومان ارزش دارند را در سال آینده تعیین کردند و قرار بر این شد تا خودروهایی میلیاردی مشمول مالیات شوند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرگزاری «بازار» با بیان اینکه همه خودروهای موجود و خودروهایی که در سال آینده وارد کشور می شوند چنانچه قیمت آن ها بالای یک میلیارد تومان باشد مشمول پرداخت مالیات خواهند شد، گفت: البته نرخ مالیات به نسبت قیمت خودروهای گرانقیمت (بالای یک میلیارد تومان)، متفاوت است و هر چه قیمت خودرو گرانتر باشد مالک آن باید مالیات بیشتری به دولت بپردازد.

صاحبان خودروهای سواری و وانت دو کابین شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش آن ها بیش از ۱۰ میلیارد( ۰۰۰ /۰۰۰ /۰۰۰ /۱۰ ) ریال است طبق قانون باید به دولت مالیات پرداخت کنند

وی افزود: درچنین شرایطی صاحبان خودروهای سواری و وانت دو کابین شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش آن ها بیش از ۱۰ میلیارد( ۰۰۰ /۰۰۰ /۰۰۰ /۱۰ ) ریال است طبق قانون باید به دولت مالیات پرداخت کنند.
کوچکی نژاد به جزئیات چگونگی اخذ مالیات از خودرهای گران قیمت پرداخت و گفت: طبق سازو کار جدید اخذ مالیات در سال آینده تا مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد ریال صاحب خودرو یک درصد را باید به دولت بپردازد همچنین تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد پانزده میلیارد ریال دو درصد، تا مبلغ چهل و پنج میلیارد ریال نسبت به مازاد سی میلیارد ریال سه درصد و نسبت به مازاد چهل و پنج میلیارد ریال چهار درصد باید پرداخت شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: طبق قانون جدید اخذ مالیات در سال آینده، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال خودرو هایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.
وی درادامه گفت: مجلس کار بررسی بودجه سال آینده را به دقت هرچه تمام و در زمان فشرده انجام می دهد. بررسی چگونگی پیش بینی درآمدهای مالیانی آنگونه که بخش تولید خیلی در فشار قرار نگیرد و از طرفی توجه به کسب درآمدهای مالیاتی جدید همچنان مد نظر مجلس شورای اسلامی است.  

کد خبر: ۷۵٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مزدک IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      4 0
      ازابتدا معلوم است که نمایندگان به فکر حل مشکل مردم نیستند فقط شعار است افزایش مالیات به ماشین و انترنیت فقط مشت نمونه خرواراست می باشد