۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
ظرفیت‌های کسب و کار در ایران بیشتر از کشورهای دنیا است
یک کارآفرین در گفت‌وگو با بازار:

ظرفیت‌های کسب و کار در ایران بیشتر از کشورهای دنیا است

قم - یک کارآفرین فناور فرهنگی با بیان اینکه هر کارآفرینی که ریسک میلیاردی نکند، کارآفرین نیست، گفت: ظرفیت‌های کسب و کار در ایران از بسیاری از کشورهای دنیا بیشتر است.

مرتضی اعلایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این کسب و کار ایده و اجرای فناوری فرهنگی را در سال ۹۰ راه‌اندازی کردم و پس از فعالیت در تهران به قم مهاجرت کردم، افزود: از روز اول هم قرار را گذاشتیم که با هیچ ارگان دولتی کار نکنیم زیرا با رفت آمد مدیران و تغییر سیاست‌ها شرایط کار به کلی متفاوت می‌شود.

این کارآفرین بیان کرد: مسئله زمان در استارتاپ‌ها بسیار مهم است زیرا تولید کار در مهرماه و اواخر اسفندماه با شکست روبرو می‌شود و باید بدانیم که در چه زمانی تولید و ارائه را دنبال کنیم.

وی گفت: مسئله سرمایه نیز از دیگر نکات بسیار مهم است، ممکن است سرمایه ۹۵ درصد کار را ببلعد ولی قطعاً می‌تواند ما را به موفقیت برساند.

اعلایی با ذکر این مطلب که در این شرکت ۲۰۰ هزار قطعه محصول با دو نیرو انجام تولید و ارائه می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت‌های کسب و کار در ایران از بسیاری از کشورهای دنیا بیشتر است، حتی در روستاها نیز زمینه کسب و کار داریم، ایران دارای دهک‌های متعددی برای کسب و کار است در حالی که در کشورهایی چون سوریه و لبنان و بسیاری از کشورهای دیگر دهک‌ها بسیار محدود است.

وی بیان کرد: مرکز کسب و کار خود را ۷ سال پیش راه‌اندازی کردیم و پس از ۶ سال بدون سود کار را دنبال کردیم و یک سال است که به سود خوب رسیده‌ایم. اگر کاری روز اول سود داد قطعاً یا با رانت حاصل می‌شود و یا مسئله نادرستی در آن رخ داده است.

این کارآفرین گفت: یکی از نقدهایی که به استارتاپ‌ها دارم این است که همه تصور می‌کنند که کارآفرین هستند ولی این طور نیست، کارآفرین کسی است که زیر بار یک میلیارد تومان تعهد با ۲۰۰ میلیون تومان دارایی برود. نباید همه را به سمت کارآفرینی سوق دهیم.

وی اظهار کرد: در صنف هنری نباید روی ایده‌های زیبا تمرکز کنیم؛ برخی تصور می‌کنند که وقتی به یک کاری علاقه دارند همه هم به این کار علاقه دارند و به همین دلیل شکست می‌خورند.

کد خبر: ۷٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha