۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
نخستین صندوق منطقه‌ای حمایت از بخش کشاورزی کشور در زابل افتتاح شد

نخستین صندوق منطقه‌ای حمایت از بخش کشاورزی کشور در زابل افتتاح شد

زاهدان- نخستین صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور امروز با هدف توسعه بخش کشاورزی با حضور مسئولان کشوری و استانی در زابل افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در مراسم افتتاح صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد، اظهارداشت: اولین صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.

جانعلی بهزاد افزود: صندوق منطقه‌ای سیستان بر اساس ماده ١٢ قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی با سرمایه اولیه افزون‌بر ١١٠ میلیارد ریال و با مشارکت ۵١ درصدی بهره‌برداران شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز  و ۴٩ درصدی وزارت جهادکشاورزی در سیستان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی صندوق‌ها حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و هدفمند را از دیگر اهداف این صندوق‌هاست.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه ورود صندوق‌ها به عرصه بازرگانی بایستی مبتنی بر زنجیره‌ها و کشاورزی قراردادی باشدخاطرنشان کرد: صندوق منطقه‌ای سیستان می‌تواند عامل تجمیع نهاده‌های حمایتی به منظور توزیع صحیح، اصولی واقتصادی برای حوزه‌های کشاورزی و اشتغال باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: بزودی شاهد راه‌اندازی صندوق منطقه‌ای چابهار نیز خواهیم بود.

محمدعلی نیکبخت با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: استعداد کشاورزی استان در حوزه شیلات، آبزیان و دامپروری بی‌نظیر است و این منطقه در تامین گوشت کشور می‌تواند برزیل دنیا شود.

کد خبر: ۷۵٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha