۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
 پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در مازندران
معاون اداره کل تعاون مازندران خبر داد:

پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در مازندران

ساری- عبدی، معاون اشتغال اداره کل تعاون مازندران گفت: تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی در استان پرداخت شده است.

رضا عبدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در قالب صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی درنظر گرفته شده است، افزود: این اعتبار از طریق چهار بانک به طرح های اشتغال زا پرداخت می شود.

وی با عنوان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از سال ۹۷ آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان از محل منابع اشتغال روستایی در استان پرداخت شد که بخشی مربوط به دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد وبهزیستی است.

وی با اظهار اینکه رویکرد پرداخت تسهیلات، اشتغال محور است، تصریح کرد: عمده تسهیلات به طرح های گلخانه ای، صنایع چوبی و دستی در روستاها پرداخت شده است.

عبدی با اشاره به راه اندازی سامانه کارا یادآور شد: در این سامانه مشخصات متقاضی وطرح توجیهی ارائه وعرضه می شود و با ابلاغ اعتبارات جدید، نامنویسی از متقاضیان صورت می گیرد.

معاون اشتغال اداره کل تعاون مازندران با عنوان اینکه شرایط لازم برای دریافت تسهیلات در سامانه درج شده است، افزود: فاصله بین معرفی شدگان به بانک وپرداخت تسهیلات در استان مازندران اندک بوده و ۹۴ درصد متقاضیان معرفی شده به بانک ها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی سرانه اشتغال برای هر طرح را ۱۵۰ میلیون تومان بیان کرد.

کد خبر: ۷۵٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha