۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
عملیات اجرایی بزرگترین طرح ساماندهی حاشیه نشینان سال آینده آغاز می‌شود
در تبریز

عملیات اجرایی بزرگترین طرح ساماندهی حاشیه نشینان سال آینده آغاز می‌شود

تبریز- رییس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اجرایی شهرک جوانان تبریز به عنوان بزرگترین طرح ساماندهی حاشیه نشینان کشور پس از تصویب طرح‌های تفصیلی جدید و آماده سازی آن، اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، مرضیه فرقانی با اشاره به بررسی طرح تفصیلی پیشنهادی شهرک جوانان تبریز در این اداره کل، افزود: این طرح جزو طرح های مهم استان بوده و مراحل استصوابی و قانونی الحاق آن به محدوده طرح جامع تبریز انجام و تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه مراحل استصوابی و قانونی طرح های تفصیلی جدید و آماده سازی آن مسیر قانونی خود را طی می کند، اظهار داشت: هم اکنون نقشه طرح تفصیلی این شهرک از سوی قرارگاه خاتم الانبیا تهیه شده است و پس از تصویب آن در کمیسیون ماده پنج استان، نقشه های اجرایی و آماده سازی آن تهیه و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رییس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: محدوده شهرک جوانان تبریز ۱۳۲ هکتار بوده که بعد از کسر حرایم مربوط به گسل شمال تبریز، رودخانه های کومورچایی و آجی چای، اتوبان تبریز - نوردوز و دکل های فشار قوی، وسعت بارگذاری آن به حدود ۶۱ هکتار می رسد.

فرقانی، با بیان اینکه این شهرک برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی با جمعیت ۱۷ هزار نفر برنامه ریزی شده است، ادامه داد: این شهرک برای جابجایی و اسکان مجدد ساکنان محدوده پرخطر سکونتگاه های غیررسمی پهنه شمالی تبریز اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این شهرک خدمت رسانی به قشر کم درآمد این شهر است، یادآوری کرد: در مرحله اول اولویت جابجایی با ساکنان ۴۸ هکتار منطقه پرخطر سکونتگاه های غیررسمی واقع در ضلع جنوبی اتوبان پاسداران بوده که حدود سه هزار واحد با جمعیت حدود ۱۲ هزار نفر در آن ساکن هستند.

رییس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در مرحله دوم نیز اولویت با ساکنان ۴۰ هکتار اراضی پشتیبان چسبیده به منطقه پرخطر است.

فرقانی، با بیان اینکه در این سکونتگاه های غیررسمی حدود هفت هزار و ۲۰۰ واحد با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر ساکن هستند، افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی حاکم بر ساکنان این سکونتگاه ها و برای حمایت از قشر برخوردار، جابجایی و اسکان ساکنان آن ها به صورت کلید به کلید توسط شهرداری تبریز اجرا می شود.

کد خبر: ۷۵٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha