۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
ممنوعیت هرگونه حراج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای| جشنواره «بهاره» برگزار می‌شود
معاون برنامه ریزی، اقتصادی اتاق اصناف ایران:

ممنوعیت هرگونه حراج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای| جشنواره «بهاره» برگزار می‌شود

سقایی، معاون برنامه ریزی، اقتصادی اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه امسال هرگونه حراج در فروشگاه‌ها ممنوع شده است، گفت: تنها مکانی که برای تخفیفات ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده جشنواره بهاره است.

به گزارش بازار، احسان سقایی، معاون برنامه ریزی اقتصادی اتاق اصناف ایران با اشاره به تعطیلی و آسیب دیدگی بسیاری از واحدهای صنفی به دنبال شیوع کرونا در سال گذشته گفت: بیشترین اصنافی که سال گذشته متضرر شدند و بازار را از دست دادند اصناف مربوط به توزیع کالاهای شب عید بودند.

وی افزود: علاوه بر شیوع کرونا، افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم نیز به شکلی دیگر اصناف و خود مردم را نیز متضرر کرد و از این رو اتاق اصناف امسال پیشنهاد برگزاری جشنواره بهاره را به صورت سراسری ارائه داد.

معاون برنامه ریزی، اقتصادی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا برگزاری هرگونه نمایشگاه عمومی را ممنوع اعلام کرده است، گفت: به دنبال این دستورالعمل ستاد، اتاق اصناف نیز جشنواره را به صورت سراسری برگزار خواهدکرد.

وی با بیان اینکه اصناف توزیع کننده کالاهای مورد نیاز شب عید از جمله پوشاک، آجیل، خشکبار، شیرینی، میوه و خشکشویی و قالیشویی می توانند در این جشنواره شرکت کنند افزود: این کالاها با تخفیفات جذابی به مردم ارائه خواهد شد.

سقایی با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی تعداد بازرسی ها از اصناف، کاهش ۱۳ درصدی گران فروشی ها و کاهش ۱۶ درصدی عدم درج قیمت روی کالا نسبت به سال قبل گفت: اصناف خوشبختانه انضباط و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند و از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی، اقتصادی اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه امسال هرگونه حراج در فروشگاه ها ممنوع شده گفت: هیچ گونه حراجی در فروشگاه های زنجیره ای که منجر به تجمع شود انجام نخواهدشد و تنها مکانی که برای تخفیفات ویژه با رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده جشنواره بهاره است.

وی همچنین در بخش دیگر این «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو، از هجمه سنگین رسانه ای به فروشگاه های زنجیره ای انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه کسی پیگیری نکرد که آیا این فروشگاه ها کالا را گران می فروشند یا اینکه کالا و ارز گران شده اند.

سقایی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد گفت: مردم نگران گران شدن کالاها به صورت هیجانی نباشند و در مورد کالاهای استراتژیکی مانند مرغ هم نظارت کافی انجام می شود.

کد خبر: ۷۵٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha