۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
سدهای آبی خاکی مازندران نیازمند مرمت است
مدیر دفتر مهندسی رودخانه آب منطقه ای مازندران:

سدهای آبی خاکی مازندران نیازمند مرمت است

نوشهر- عبداللهی، مدیر دفتر مهندسی رودخانه وسواحل آب منطقه ای مازندران با اشاره به وجود سدهای آبی وخاکی و آب بندان های فراوان در استان، مرمت آن ها را ضروری دانست.

حاحد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ آب بندان وسدهای آبی خاکی در استان، بهسازی و مرمت این آب بندان ها را لازم دانست و گفت: بازسازی این آب بندان ها از سال ۹۷ شروع شده است.

وی بااشاره به دغدغه کشاورزان حاشیه آب بندان وسدآبی وخاکی ممرز نوشهر مبنی بر ایجاد حفره های کوچک روی دیواره سد اظهار داشت: این حفره ها منجر به هدررفت و خروج آب می شود.

عبداللهی با بیان اینکه این حفره های کوچک روی دیواره آب بندان دشت ممرز هر ساله وجود دارد، افزود: آب بندان ممرز برعکس دیگر آب بندان ها در ارتفاع واقع شده است و در تلاش هستیم تا از طریق اعتبارات ابلاغ شده بتوانیم نسبت به بهسازی سد آبی خاکی اقدام کنیم.

وی با اظهار اینکه شوراها ودهیاران منطقه برای بهسازی آب بندان همکاری خوبی دارند، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا یک هفته دیگر جلوی نشت وهدررفت آب را در آببندان بگیریم.

عبداللهی با عنوان اینکه آب بندان در ارتفاع واقع شده است، حجم آب را یک تا یک میلیون و۲۰۰ هزار مترمکعب بیان کرد و گفت: در صورت سرریزشدن آب بندان احتمال بروز خطر انجام می شود.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه طرح بهسازی کامل آب بندان دشت ممرز تهیه شده است، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد کار اساسی برای بهسازی آب بندان باشیم.

بیش از ۹۰۰ آب بندان در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۷۵٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha