۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
وزارت صمت صادرات سیب در مقابل واردات موز را نپذیرفته است
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت صمت صادرات سیب در مقابل واردات موز را نپذیرفته است

محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تا کنون صادرات سیب در مقابل واردات موز را نپذیرفته است، گفت: در سال جهش تولید باید از محصولات صادراتی کشور حمایت شود.

به گزارش بازار، جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واردات موز در قبال صادرات سیب، گفت: در نشست‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از آنها درخواست کردیم تا در قبال واردات موز سیب صادر کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، وزارت صنعت، معدن و تجارت تا کنون صادرات سیب در مقابل واردات موز را نپذیرفته است، ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت موز در بازار اقدام دولت در راستای واردات آزادانه موز قابل قبول است اما پس از متعادل شدن بازار باید به صادرات محصولات کشاورزی توجه بیشتری صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به اهداف سال جهش تولید و از سوی دیگر برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید از محصولات صادراتی کشور حمایت شود، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت تعادل قیمت موز در بازار باید به دستورالعمل خود در زمینه صادرات سیب در قبال واردات موز بازگردد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر بخش زیادی از محصول سیب باغداران کشور که بیش از نیاز بازار داخلی بوده و در سردخانه‌ها نگهداری روی دست کشاورزان مانده است.

کد خبر: ۷۵٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha