۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
وضع کشور به لحاظ صدور مجوز کسب و کار خوب نیست
رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد:

وضع کشور به لحاظ صدور مجوز کسب و کار خوب نیست

فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت: در حال حاضر وضع کشور به لحاظ صدور مجوزهای کسب و کار خوب نیست به یک معنا در هفتاد خوان مجوزها گیرکرده است.

به گزارش بازار، «علی فیروزی» افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران یک هزار و ۲۷۶ عنوان مجوز رسمی ثبت شده در درگاه ملی مجوزهای کشور دارد که بالای ۹۷ درصد این مجوزها دارای مبنای قانونی است.

وی همچنین در خصوص ابلاغ مصوبه شورایعالی اداری در خصوص ساده‌سازی مراحل شروع کسب و کار از طرف رئیس جمهور اظهارداشت: خیلی ها ممکن است فکر کنند که هدف این ابلاغیه بطور کلی حذف و کنار گذاشتن مجوزها باشد اما اینطور نیست.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌ و کار وزارت اقتصاد گفت: بطورکلی در این ابلاغیه نظر بر اینکه بواسطه مجوز سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار نباید گروگان گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه طبق قاعده دستگاه حاکمیتی باید مجوز کسب و کار را صادر کند، افزود: در طرح ساده ‌سازی مراحل شروع کسب و کار نظارت‌های پیشینی در نظام مجوزدهی به نظارت پسینی تبدیل می ‌شود.

فیروزی بیان داشت: طرح ساماندهی و ساده سازی مراحل شروع کسب و کار شکل جدیدی از نظام مجوزدهی را ارائه می‌ کند.

وی ادامه داد: پیش از این فعال اقتصادی برای انجام فعالیت مورد نظر خود باید ابتدا مجوز کسب می‌کرد اما در این روش کسب و کارها مجوز نمی‌خواهند مگر اینکه نیاز به آن اثبات شود.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد یادآورشد: اهمیت مصوبه مزبور بر اینکه این روش آغازگر ادبیات نوینی در فعالیت اقتصادی بوده و بعد از اجرا باید همه منتظر اقدامات جدید قانونی باشند.

کد خبر: ۷۵٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha