۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
 مهندسان زنجانی در طرح اقدام ملی مسکن با تخفیف ۵۰ درصدی کار می‌کنند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان:

مهندسان زنجانی در طرح اقدام ملی مسکن با تخفیف ۵۰ درصدی کار می‌کنند

زنجان- مجتبی زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان با بیان اینکه مهندسان در طرح اقدام ملی مسکن در استان با تخفیف ۵۰ درصدی کار می‌کنند، گفت: مهندسان در کارهای خیر هم پیشقدم هستند. 

حسن مجتبی‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مهندسی در ایران تاریخ چند هزار ساله دارد،گفت: مهندسان در هر دوره‌ای با توجه به مقتضیات و شرایط روز تاثیر گذار هستند. 

وی با بیان اینکه دو زلزله رودبار و سرپل‌ذهاب در کشور رخ داد و خسارت‌های جانی و مالی زلزله سرپل‌ ذهاب کمتر بود،اظهار کرد: زلزله سرپل‌ذهاب در بعضی مناطق شدیدتر هم بود. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: صنعت ساختمان با مشکلاتی رو به‌رو است و عمده‌ترین مشکل دخالت افراد فاقد صلاحیت در امر ساخت و ساز است و ورود افراد فاقد صلاحیت در ساخت و ساز باید گرفته شود. 

مجتبی زاده در خصوص تعرفه خدمات نظام مهندسی گفت: تعرفه‌های سال جاری طی دو  مرحله در ماه‌های فروردین و خرداد ابلاغ شده که در خرداد پنج درصد افزایش یافته بود اما در استان زنجان ملاک همان فروردین است و تعرفه فروردین ماه اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه مهندسان زنجانی در طرح اقدام ملی مسکن از جان مایه گذاشته و با تخفیف ۵۰ درصدی کار می‌کنند،افزود: مهندسان در کارهای خیر هم پیشقدم هستند. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان تصریح کرد: مهندسان پروژه‌های رایگان یا با تخفیف برای مساجد و خیریه‌ها را انجام‌ می‌دهند. 

مجتبی‌زاده به چالش‌های مهندسان اشاره کرد و افزود: مهندسان طبق تفاهمنامه قبلی حق بیمه تامین اجتماعی خود را به صورت خویش‌فرمایی و با مبلغ بالا پرداخت می‌کردند اما با تلاش همکاران در شورای مرکزی این مشکل حل خواهد شد و با اصلاحیه قانون که در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و به صحن علنی خواهد آمد که در صورت تصویب افراد دارای پروانه از وزارت راه و شهرسازی مشمول بیمه تامین اجتماعی با مبلغ پایین خواهند بود. 

کد خبر: ۷۵٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha