۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
زنجان در زمینه فرآوری و صادرات سنگ آهن رتبه سوم کشوری را دارد
رئیس سازمان صمت زنجان:

زنجان در زمینه فرآوری و صادرات سنگ آهن رتبه سوم کشوری را دارد

زنجان-فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان از وجود ۳۰ نوع ماده معدنی در استان خبر داد و گفت: این استان در زمینه فرآوری و صادرات سنگ آهن رتبه سوم کشوری را دارد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از وجود ۳۰ نوع ماده معدنی در استان زنجان خبر داد و گفت: ۵۲ کارخانه فرآوری مواد معدنی در استان وجود دارد. 

وی با اشاره به ممنوعیت خام فروشی سنگ آهن در استان زنجان اظهار کرد: این مهم باعث افزایش صادرات فرآوری سنگ آهن شده است. 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه استان زنجان در زمینه فرآوری و صادرات سنگ آهن رتبه سوم کشوری را دارد، گفت: با فرآوری ۶۰۰ میلیون تن اکتشاف مواد معدنی جلوی خام فروشی را گرفته است. 

فغفوری با بیان اینکه ۳۵۲ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد،تاکید کرد: ذخیره قطعی این معادن ۸۶۲ میلیون تن است. 

وی با بیان اینکه استخراج اسمی سالیانه این معادن بیش از ۱۴ میلیون تن و استخراج واقعی آنها هفت میلیون تن می باشد،تصریح کرد: با تلاش نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان تمام معادن پالایش می شوند و معدن به صورت بلاتکلیف وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان به مشکلات فرا روی واحدهای معدنی در استان اشاره کرد و گفت: فرسودگی ماشین آلات و بالا بودن قیمت تمام شده از مشکلات واحدهای استخراج معدن در استان است.

کد خبر: ۷۵٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha