۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
اراضی تجاری در طرح اقدام ملی مسکن قم بسیار کم است
مدیرکل راه و شهرسازی قم:

اراضی تجاری در طرح اقدام ملی مسکن قم بسیار کم است

قم- صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قم،‌ گفت: اراضی ویژه اجرای پروژه‌های تجاری در این طرح بسیار کم است.

به گزارش بازار، حسن صبوری در نشست استاندار و مدیران استان قم با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: موضوعات احصا شده و قابل ‌بررسی در قم پیرامون این حوزه ۱۷ مورد است که ۸ موضوع مهم طرح موضوع و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: ۲۰۰ هکتاری شهرک چاپ و نشر در ۵ کیلومتری یکی از موضوعات مهم است که این پروژه در دو قرارداد به شرکت‌های صنعتی واگذار شد، علی‌رغم تمهیدات لازم، از شهرک چاپ و نشر در قم استقبال نشد و از این‌ رو تصمیم گرفته شد که سایر صنایع و بنکداری در اینجا شکل بگیرد که استقبال خوبی از آن شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: در این ‌باره استعلام اخذ و مکاتبه‌ای شد و با نظر مثبت در واگذاری، این موضوع در شورای برنامه‌ریزی مصوب شد و کارخانجات خوبی در حال احداث است، اما در بحث انتقال سند قرار شد بعد از پایان کار بتوانیم سند ارائه دهیم. متقاضیان می‌توانند از مزایای این شهرک صنعتی استفاده کنند، البته برخی از مسائل هنوز حل ‌نشده، اما در طرح اولیه، خدمات دیده ‌شده است.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های راه و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس گزارش برنامه اجرایی و بودجه، عملکرد ما مثبت بوده است و ۱۳۱ درصد به میزان ۴۰ میلیارد تومان در فروش اراضی است.

صبوری در مورد مسکن مهر گفت: در خرداد امسال با حضور راه و شهرسازی، اختتامیه مسکن مهر اعلام شد، این پروژه در قالب ۴۳ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسید.

وی افزود: طرح اقدام ملی مسکن از جمله طرح‌های مهم در دست اجراست که در این ‌باره ۴۵۰۰ واحد مسکن در قالب ۵۵ هکتار در پردیسان مکان‌یابی شد، کل برنامه مسکن در قم شامل ۱۳ هزار و ۲۵۸ واحد در شهرهای مختلف و ۲۱۸۳ در بازآفرینی و بقیه در سازمان ملی تعریف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: ۲۷ هکتاری نیز روبروی دانشگاه آزاد جانمایی شده است، در این خصوص اراضی ویژه اجرای پروژه‌های تجاری بسیار کم است و درخواستی در این ‌باره داشته‌ایم و الحاق انجام شد.

وی عنوان کرد: در زمینه تخصیص زمین، رتبه اول را داریم و پروژه ۱۸۰ واحدی دیوارکشی و در مرحله تأسیسات است، در این‌ باره با قرعه‌کشی زمین به متقاضیان اختصاص یافت.

کد خبر: ۷۵٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha