۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
هیات دولت برای تامین معیشت کارگران روزمزد و فصلی وارد عمل شود
نماینده کارگری در شورای عالی کار در گفتگو با بازار:

هیات دولت برای تامین معیشت کارگران روزمزد و فصلی وارد عمل شود

نماینده کارگری در شورای عالی کار گفت: در مذاکراتی که با معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد پیشنهاد حمایت مالی و معیشتی از کارگران روزمزد و فصلی در هیات دولت را مطرح کرده و پیگیری می کنیم.

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بدون تردید در شرایطی که اقتصاد کشور از شیوع بیماری کرونا تاثیر پذیرفته است و بیشتر فعالیت های اقتصادی متوقف و یا به شدت کند شده است باید راهکاری برای تامین معیشت کارگران فصلی و روزمزد پیدا کرد زیرا این افراد امکان تامین معیشت روزانه خود را دیگر ندارند.

وی افزود: با معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مذاکرات متعددی انجام و پیشنهاد  ارائه طرح حمایت از کارگران فصلی و روزمزد در هیات دولت را مطح کرده و پیگیر هستیم تا این امر محقق شود.

تعیین افزایش حقوق کارگران با معیار چانه زنی نه قانون

نماینده کارگری در شورای عالی کار درباره برگزاری جلسه شورای عالی کار اظهارکرد:  این هفته جلسه شورای عالی کار به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار نشد ولی به دنبال این هستیم که در  هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار و بحث میزان افزایش حقوق کارگران مطرح و پیگیری شود.

خدایی افزود: براساس قانون ۴۱ و ۴۲ قانون کار میزان افزایش حقوق کارگران بر مبنای دو مولفه نرخ رشد تورم و هزینه معیشت کارگران تعیین می شود بنابراین اگر قرار باشد افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران برمبنای قانون و با این دو مولفه باشد بیشتر از نیم ساعت زمان جهت تصویب حقوق سال ۹۹ کارگران نیاز نداریم.

وی تصریح کرد: اما از آنجایی که در شورای عالی کار بیشتر از توجه به مباحث قانونی طرفین به دنبال چانه زنی هستند بنابراین نمی توان گفت که با این تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی کار آیا می توان تا پایان سال به جمع بندی درباره میزان حقوق سال آینده کارگران رسید یا خیر!؟

کد خبر: ۷٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha