۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
امهال ۶۰۰ میلیارد ریال از چک های مالیاتی اصناف مازندران
مدیرکل امور مالیاتی مازندران مطرح کرد

امهال ۶۰۰ میلیارد ریال از چک های مالیاتی اصناف مازندران

ساری- مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: با شیوع کرونا ۶۰۰ میلیارد ریال از چک های مالیاتی سررسید شده اصناف وبازاریان استان امهال شده است.

به گزارش بازار به نقل از امور مالیاتی مازندران، علی اکبر حمزه ای اظهار داشت:با شیوع کرونا حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از چک‌های مالیاتی سررسید شده اصناف و بازاریان استان امهال شده است.

وی ادامه داد: امور مالیاتی در راستای همراهی با اصناف و بازاریان و کمک به این قشر به خاطر خسارت ناشی از شیوع کرونا، چک های مودیان مالیاتی را برگشت نزده و مهلت داده است.

وی گفت: مهلت جدید تعیین شده با توافق صاحبان چک تعیین شده است ضمن این که تعامل با اصناف و بازاریان در این زمینه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران همچنین از قایل شدن تخفیف مالیاتی برای مشاغل پرخطر که به صورت بلندمدت تعطیلی کرونایی را تجربه کرده اند ، به عنوان دیگر اقدام یاریگرانه این مجموعه یاد کرد.

وی ادعای برخی کسبه مشمول تعطیلی کرونایی پیرامون افزایش مالیات با وجود کاهش درآمد و یا به اجرا گذاشتن چک های مالیاتی را رد کرد و اظهار داشت : محاسبه درآمد بیشتر مودیان مالیاتی مبتنی بر خوداظهاری است و همه ساله برابر قانون تخفیف های خوبی برای آنها اعمال می شود.

امور مالیاتی مازندران پیشتر میزان خسارت کرونا بر درآمدهای مالیاتی استان را ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کرده بود که عمده این خسارت ها ناشی از تعطیلی واحدهای صنفی بخصوص مشاغل خدماتی بوده که درآمدشان در سال جاری بشدت کاهش یافته است.

استان مازندران بیش از ۱۳۵ هزار واحد صنفی و خدماتی دارد که حدود ۳۰ درصدشان در شهرستان ساری فعالیت دارند.

کد خبر: ۷۵٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha