۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۸۰ درصد ارز صادرکنندگان تهران به چرخه اقتصاد بازگشت
رئیس سازمان صمت استان تهران:

۸۰ درصد ارز صادرکنندگان تهران به چرخه اقتصاد بازگشت

صادقی، رئیس سازمان صمت استان تهران، گفت: صادرکنندگان استان تهران، هشت میلیارد یورو صادرات داشتند که بیش از ۸۰ درصد آن به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

به گزارش بازار، یدالله صادقی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار کارت بازرگانی در استان تهران و ۲۹۹۱ صادرکننده در این استان فعال هستند، افزود: ارزش صادرات استان تهران از ابتدای سال ۹۷ تا ۳۱ مرداد ۹۹، بیست و یک میلیارد یورو بوده که از این میزان، ۱۹ میلیارد یورو به کشور برگشته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری، ۵۰ هزار پرونده ثبت سفارش در استان تهران بررسی شده و حدود ۱۷ هزار واحد صنعتی در استان تهران در زمینه تولید و خدمات فنی و مهندسی فعال هستند هستند.

صادقی گفت: در شرایط تحریم و کرونا در دهه فجر امسال حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان طرح را به بهره برداری رساندیم و ۴ هزار میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی، توسعه صنعتی داده شده است.

به گفته صادقی، یکی از شاخص‌های روند رشد سرمایه گذاری، جواز تاسیس است و اقدام برای گرفتن زمین و شروع فعالیت سرعت گرفته و در عین حال، اقدامات خوبی در جهت خلع ید از کسانی که شروع فعالیت نکنند انجام می‌شود.

وی گفت: در کنار مشکل تحریم، فرصت تولید و جایگزینی کالاهاست و در زنجیره تولید و ساخت مواد اولیه سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است ضمن اینکه واردات لوازم خانگی نیز متوقف شده است.

رئیس سازمان صمت استان تهران از حفظ اشتغال و کاهش بیکاری در استان تهران خبر داد و افزود: واحدهای صنعتی برای گرفتن کارگر ساده دچار مشکل هستند و تعداد عرضه کار بیشتر از نیروی کار است.

کد خبر: ۷۵٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha