۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کشت گیاهان دارویی در سطح ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ایلام
مدیرکل منابع طبیعی ایلام خبر داد:

کشت گیاهان دارویی در سطح ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ایلام

ایلام- احمدی، مدیرکل منابع طبیعی ایلام از کشت گیاهان دارویی در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان طی سال جاری خبر داد.

رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ایلام یکی از مهمترین مناطق کشور برای توسعه کشت گیاهان دارویی است چراکه در حال حاضر بیش از یک هزار گونه گیاهی در سطح این استان وجود دارد که ۳۵۰ گونه از این تعداد دارای خواص دارویی هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی برای رونق تولید و اشتغال در راس برنامه های منابع طبیعی استان قرار گرفت است، گفت: هم یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

احمدی تصریح کرد: قرار است توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح ۱۰ هزار هکتار از مراتع استان ایلام اجرایی شود که شامل گونه های دارویی مثل آویشن، مریم گلی، زوفا، مرزنجوبه،گل گاو زبان و..است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام یکی از قطب های اصلی تولید گل نرگس در کشور است، گفت: سالانه بیش از ۵۰ میلیون شاخه گل نرگس در استان برداشت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام عنوان کرد: شهرستان دره شهر به عنوان قطب اصلی تولید گل نرگس در استان ایلام شناخته می شود که هم اکنون برداشت این گل در مزارع شهرستان آغاز شده است.

کد خبر: ۷۵٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha