۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
محدودیت‌های جدید کرونایی در بازار نخست صادراتی ایران
ستاد ملی کرونا عراق مصوبه صادر کرد

محدودیت‌های جدید کرونایی در بازار نخست صادراتی ایران

ستاد ملی مبارزه با کرونا در عراق با تصویب دستورالعملی تازه، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های رفت‌وآمد جدیدی در پایتخت و تمامی استان‌های این کشور اعمال کرد. این ممنوعیت‌ها از روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن‌ماه در این کشور اعمال شده‌است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد در پایتخت عراق و تمامی استان‌های این کشور، از ساعت هشت شب روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن‌ماه تا ساعت پنج صبح روز دوشنبه هر هفته و اعمال مقررات منع رفت‌وآمد قانونی در بقیه روزها از ساعت هشت عصر تا ساعت پنج صبح روز بعد از مهم‌ترین تصمیمات کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی عراق است. این مقررات از روز ۳۰ بهمن‌ماه تا ۱۸ اسفند ماه جاری اعمال خواهد شد و پس از ارزیابی وضعیت کرونا، ستاد ملی مبارزه با کرونا عراق تصمیم‌گیری جدید به‌عمل خواهد آورد.

تعطیلی مراکز خرید و تفریحی، پارک‌ها، سینماها، سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا، مراکز زیبایی و ماساژ، رستوران‌ها و به تعویق انداختن برگزاری کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها از تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه به مدت دو هفته، از دیگر بخش‌های مهم این مصوبه است.

همچنین وزارت بهداشت و محیط‌زیست عراق موظف شده‌است تا معاینه کووید ۱۹ را با استفاده از فناوری PCR برای تمامی ورودی‌ها از گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها را در ازای دریافت مبالغی که برای معاینه مسافران در آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌ها صورت می‌گیرد، اقدام کند.

ویروس‌زدایی از کالاها و کانتینرها پیش از ورود از بنادر مرزی عراق، از دیگر دستورالعمل‌های این مصوبه است.

کد خبر: ۷۵٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha