۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
سیاست‌های حمایتی مجلس برای جبران کاستی‌های حقوق و دستمزد در سال آینده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد:

سیاست‌های حمایتی مجلس برای جبران کاستی‌های حقوق و دستمزد در سال آینده

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:ما به شدت به دنبال جبران کاستی‌ها در بخش حقوق و دستمزد در کشور هستیم و یکی از روش‌های موثر این است که ما بتوانیم قدرت خرید مردم را تقویت کنیم یعنی همزمان با فرآیند تعیین نرخ حقوق و دستمزد قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به میزان حقوق و دستمزد  در سال آینده گفت: طبیعتا مبنای هر ساله تعیین حقوق و دستمزد باید بر اساس  تعیین نرخ تورم باشد تا بتواند قدرت خرید مردم را پوشش دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعیین متوسط نرخ تورم کار را برای تعیین میزان حقوق و دستمزد سخت کرده است و میزان منابع بودجه هم شاید کفاف این مهم را ندهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به شیوه و روش هایی که می تواند جبران کننده کاستی ها در بخش حقوق و دستمزد باشد، بیان داشت: ما به شدت به دنبال جبران کاستی‌ها در بخش حقوق و دستمزد در کشور هستیم.

پورابراهیمی اظهار داشت: یکی از روش‌های موثر این است که ما بتوانیم قدرت خرید مردم را تقویت کنیم یعنی همزمان با فرآیند تعیین نرخ حقوق و دستمزد قدرت خرید مردم را افزایش دهیم .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی تقویت حقوق و دستمزد در پی تقویت ارزش پول ملی اظهار داشت: به عنوان مثال روزی قیمت دلار در کشور ۵ هزار تومان بوده و در حال حاضر به ۲۵ هزار تومان رسیده است لذا اگر ما بتوانیم قیمت دلار را به جایگاه قبلی خود برگردانیم قطعاً این امر می تواند به حقوق دستمزد کمک کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: با این حال ما هم افزایش حقوق و دستمزد و هم افزایش قدرت خرید مردم را در مجلس مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۷۵٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha